Joanna Dzikowska redaktorką projektu „Witamy w Polsce” „Gazety Wyborczej”

Joanna Dzikowska

Od sierpnia projekt „Witamy w Polsce” prowadzony jest przez Joannę Dzikowską, dziennikarkę i redaktorkę wrocławskiej „Gazety Wyborczej Wrocław” (Agora). Ma skupić się na rozwoju marki w internecie.

„Żywa, zdrowa gazeta jest sztafetą, dlatego znów przyszedł czas na przekazanie pałeczki. Od tych wakacji »Witamy w Polsce« jest w rękach Joanny Dzikowskiej. To zdolna dziennikarka, która ma reporterskie oko – współpracę z nami zaczęła od wrocławskiego działu foto. Potrafi rozmawiać z ludźmi i tak komponować teksty, by czytelnik czytał je z wypiekami do ostatniego zdania” – wyjaśnia cytowany w komunikacie Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”, szef redakcji lokalnych.

„»Witamy w Polsce« to ważna część papierowego wydania, ale priorytetem – jak wszędzie – staje się wydanie cyfrowe. Dlatego w swojej pracy Joanna skupi się na dalszym rozwoju marki »Witamy w Polsce« w internecie, troszcząc się o publikowane teksty, ich dobór i oprawę, ale też o ich odpowiednią ekspozycję na stronie głównej Wyborcza.pl i w mediach społecznościowych” – dodaje Chrzan.

Joanna Dzikowska jest związana z „Gazetą Wyborczej” jako dziennikarka od 2011 roku. Redaguje i wydaje serwis internetowy Wroclaw.wyborcza.pl oraz prowadzi papierowe wydania „Tygodnika Wrocław”. Prowadzenie projektu „Witamy w Polsce” będzie łączyć z pracą dla „Wyborczej Wrocław”.

„Witamy w Polsce” na łamach tytułu od 2007 roku

Strony „Witamy w Polsce” to miejsce na łamach „Wyborczej”, w którym dziennikarki i dziennikarze redakcji lokalnych publikują materiały poświęcone tematom z polskich miast, w tym angażujące i dłuższe teksty reporterskie.

„Witamy w Polsce” pojawiło się na łamach tytułu w lipcu 2007 roku. Strony te stworzyli i redagowali Jerzy Wójcik oraz Grzegorz Piechota, później Włodzimierz Nowak i Piotr Głuchowski, a od jesieni 2020 roku Mikołaj Chrzan.

W tradycyjnym wydaniu „Wyborczej” „Witamy w Polsce” ukazuje się dwa razy w tygodniu – we wtorki i czwartki, zaś w sieci na Wyborcza.pl teksty publikowane są codziennie w postaci linków do treści lokalnych.

W górę przychody z reklam, sprzedaż papierowego wydania spada

„Gazeta Wyborcza” w pierwszej połowie br. zarobiła na reklamach 85,7 mln zł (wzrost o 32,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2020 roku).

Pod koniec czerwca Wyborcza.pl miała 258,2 tys. subskrybentów. W czerwcu średnie rozpowszechnianie ogółem „Wyborczej” wyniosło 54 532 egz. (spadek o 18,31 proc.).