Wrześniowy numer „Vogue Polska” pod kierownictwem nowej naczelnej w odświeżonej formule

Numerem „Spetember Issue 2021” w roli redaktorki naczelnej „Vogue Polska” (Visteria) debiutuje Ina Lekiewicz. Magazyn ma nowy layout, szatę graficzną i układ stron.

Pierwszy numer tworzony pod kierunkiem nowej redaktorki naczelnej, Iny Lekiewicz, to zarazem część kolejnego wspólnego projektu międzynarodowych edycji „Vogue’a”, które tym razem jednoczą się pod hasłem „New Beginnings”.

Okładki wszystkich wydań powstały zgodnie z ideą Anny Wintour o wschodzie słońca, by symbolicznie podkreślić wiarę w to, że „nowy początek” jest pełen światła i nadziei. Bohaterką polskiej edycji została Maja Zimnoch, którą w malowniczych krajobrazach świętokrzyskiego Ponidzia sfotografował Andrew Jacobs.

Wrześniowy „Vogue” dostępny jest z aż czterema okładkami, z czego trzy to zdjęcia polskiej modelki Mai Zimnoch w stylizacji utalentowanego duetu Ali i Aniko. Zimnoch na planie spotkała się z Dianą Skowron i Fryderyką Wicherkiewicz, która znalazła się na czwartej, digitalowej okładce. Sesji okładkowej towarzyszy tekst Michała Zaczyńskiego o modzie po pandemii.

Nowa szata graficzna „Vogue Polska”

W najważniejszym w roku wydaniu „Vogue Polska” prezentuje również nową szatę graficzną, opracowaną przez dyrektora artystycznego Łukasza Aksamita.

„Odmieniony układ stron, oryginalne czcionki i nawigacja składają się na elegancki, a zarazem nowoczesny layout” – informuje wydawca w komunikacie. Niebawem wydawca ma ogłosić nowych współpracowników, którzy rozpoczną współpracę z tytułem.

– Po długiej izolacji wracamy do świata z nową energią i przekonaniem o potrzebie zmian. „Vogue Polska” nigdy nie bał się zabierać głosu w sprawach ważnych i kontrowersyjnych. Ta odwaga i społeczna wrażliwość są dla mnie tak samo ważne, jak dbałość o prezentację światowej i lokalnej mody na najwyższym poziomie. Rozwijając dalej „Vogue’a” będziemy sięgać po nieoczywiste konteksty, łącząc wątki należące pozornie do różnych dziedzin i tak w tym numerze esej do historii o modzie napisała antropolożka kultury. Moda bowiem to nie tylko najnowsze kolekcje i trendy, ale istotny element kultury. Wielokrotnie udowadniała, że ma ogromny potencjał chociażby jako narzędzie kontestacji systemu – wyjaśnia Ina Lekiewicz, od czerwca br. redaktorka naczelna magazynu.

W nowym wydaniu „Vogue” to interdyscyplinarne podejście obrazuje na przykład wyjątkowa sesja z okazji 50. rocznicy albumu „Imagine” Johna Lennona i Yoko Ono, której towarzyszą teksty autorstwa dziennikarza muzycznego Shauna Currana, artystki Roxanne de Bastion oraz dziennikarki i pisarki Karoliny Sulej.

Nowy numer „Vogue Polska” w sprzedaży od 26 sierpnia.

Wydawcą magazynu „Vogue Polska” jest spółka Visteria, założona przez Kasię Jordan Kulczyk. W 2019 roku spółka zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 2,2 proc. do 19,21 mln zł oraz kosztów operacyjnych o 5,3 proc. do 23,9 mln zł. Strata netto firmy zmalała z 5,63 do 4,93 mln zł. W sprawozdaniu firmy złożonym w KRS firma nie podała, ile wyniosły przychody ze sprzedaży „Vogue Polska”, a ile z usług reklamowych.

W marcu br. serwis internetowy Vogue.pl odwiedziło 1,29 mln internautów, co przekłada się na 4,41 proc. zasięgu – pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.