Duże spadki tytułów Polska Press w pierwszym półroczu

Oddział Polska Press Poligrafia zmniejszy się o jedną drukarnię

W pierwszym półroczu 2021 roku spośród dzienników regionalnych tylko „Sport” (Gremi Media) odnotował wzrost sprzedaży rok do roku. Największe spadki zaliczyły gazety wydawane przez Polska Press: „Polska Metropolia Warszawska”, „Kurier Lubelski” i „Dziennik Bałtycki”.

Na pierwszym miejscu pod względem średniej sprzedaży od stycznia do czerwca br. znalazła się „Gazeta Pomorska” – z wynikiem 18 663 egz. (spadek o 18,69 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2020 roku). Drugi w zestawieniu „Dziennik Zachodni” sprzedał się w 13 691 egz. (spadek o 19,13 proc.), a trzeci „Głos Wielkopolski” – 12 781 egz. (spadek o 18,04 proc.). Średnia sprzedaż „Expressu Ilustrowanego” wyniosła 9392 egz. (spadek o 19,62 proc.). W pierwszej piątce znalazł się także „Głos – Dziennik Pomorza” – 8636 egz. (spadek o 19,39 proc.). Wszystkie te tytuły należą do Polska Press.

Gazety należące do Polska Press zanotowały też największe spadki w pierwszym półroczu 2021 roku w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Średnia sprzedaż dziennika „Polska Metropolia Warszawska” zmniejszyła się o 37,44 proc. (do 1619 egz.), „Kuriera Lubelskiego” – o 25,71 proc. (do 1829 egz.), a „Dziennika Bałtyckiego” – o 25,07 proc. (do 7925 egz.).

Najmniej straciły „Super Nowości” (Gravamen Media) – spadek o 10,86 proc. (do 3646 egz.).

Półrocze na plusie zamknął jedynie dziennik „Sport” – zanotował wzrost o 8,83 proc., a jego średnia sprzedaż wyniosła 3388 egz.

Od początku roku „Sport” wydaje spółka Gremi Media, która kupiła dziennik od Whizz (Grupa Murapol). Z kolei 1 marca PKN Orlen oficjalnie przejął Polska Press.