Marek Twaróg opublikował tekst na otwarcie nowego lokalnego serwisu „Gazety Wyborczej”

„To dla mnie zaszczyt”

Marek Twaróg przez 11 lat szefował "Dziennikowi Zachodniemu"

Pochodzący z Rybnika Marek Twaróg, były redaktor naczelny „Dziennika Zachodniego” (Polska Press Grupa), napisał tekst otwierający nowy serwis „Gazety Wyborczej” w Rybniku. Nie jest to jednak stała współpraca – jak ustaliliśmy – choć rozmowy w tym kierunku były prowadzone. – Współpracy z kolegami z „Gazety Wyborczej” nigdy nie odmówię – komentuje dziennikarz.

Marek Twaróg to były już szef wydawanego przez Polska Press Grupę „Dziennika Zachodniego”; szefował mu ostatnie 11 lat. W maju pożegnał się z czytelnikami i odszedł, a jego miejsce zajął Grzegorz Gajda. Pozostający (póki co) bez stałej redakcji Twaróg napisał w środę bardzo osobisty tekst dla nowego serwisu „Gazety Wyborczej”, otwartego w Rybniku.

– Współpraca z „GW” to dla mnie zaszczyt, mam tam wielu kolegów i cenię ich dziennikarstwo, nigdy współpracy nie odmówię i zawsze dla nich będę miał czas. Ale niedługo zaczynam etatową pracę gdzie indziej – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl. – Koledzy wiedzieli, ze jestem z Rybnika, otwierali serwis, poprosili mnie o tekst – więc się ładnie ułożyło – dodaje.

„Gazeta Wyborcza” uruchomiła swój kolejny, 31. już lokalny serwis we środę. Tym razem w Rybniku, wcześniej w tym roku wystartowały serwisy poświęcone Zakopanemu, Wałbrzychowi i Koszalinowi. Rybnicki zespół Wyborcza.pl tworzą Adrian Karpeta (do niedawna redaktor naczelny tygodnika „Nowiny” i serwisu Nowiny.pl) oraz Arkadiusz Biernat, który od lat pisał o Rybniku i okolicach pracując (podobnie jak Marek Twaróg) w wydawanym przez Polska Press „Dzienniku Zachodnim”. Nieoficjalnie wiemy, że szefostwo „Gazety Wyborczej” prowadziło rozmowy z byłym naczelnym „DZ” o podjęciu pracy w wydawanym przez Agorę tytule, lecz ten zdecydował się związać zawodowo z inną redakcją.

Inauguracji serwisu Rybnik.wyborcza.pl towarzyszy akcja promocyjna pod hasłem „Tydzień rybnicki”, obejmująca cykl publikacji w „Gazecie Wyborczej” i na Wyborcza.pl. Artykuły ukazywać się będą do 3 sierpnia we wszystkich sekcjach i magazynach dziennika, począwszy od działu krajowego, przez gospodarkę i kulturę, po „Wysokie Obcasy”, „Wolną Sobotę”, „Duży Format” i „Ale Historię”. Kampania serwisu obejmie reklamy w radiu i internecie (w tym w mediach społecznościowych) oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej, a także działania niestandardowe, w tym podcasty, materiały wideo, krzyżówkę rybnicką w aplikacji Krzyżówki Gazety Wyborczej, oraz autopromocję na tradycyjnych i cyfrowych łamach dziennika i na profilach dziennika m.in. na Facebooku i Instagramie. Działania przygotował dział promocji „Gazety Wyborczej”.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem „Gazety Wyborczej” w maju br. wyniosło 58 312 egz. Z cyfrowej subskrypcji „GW” na koniec marca korzystało 259,6 tys. użytkowników, o 9,1 proc. więcej niż rok wcześniej.