Uczestników lipcowego kursu czeka 100 godzin nauki w ramach pięciu bloków tematycznych, prowadzonych przez ekspertów w dziedzinie mediów. Uczestnictwo w kursie jest bezpłatne. W programie przewidziane są zajęcia z poprawności językowej, warsztaty z logopedą, ABC pracy reportera radiowego i redagowania serwisów informacyjnych, a także nauka obsługi systemów do realizacji programu, montażu radiowego i nagrywania oraz praktyczne jej wykorzystanie w pracy w studiu radiowym.
Akademia Radiowa od września
Także zupełnie za darmo będzie można skorzystać z kształcenia w ramach wrześniowej Akademii Radiowej. To seria specjalistycznych, bezpłatnych kursów Polskiego Radia, kształcących przyszłych reporterów, wydawców i realizatorów dźwięku. W tym roku wystartuje kurs na reportażystę radiowego, a mecenasem przedsięwzięcia jest Polska Fundacja Narodowa, która dla najzdolniejszego absolwenta Akademii Radiowej ufunduje 3-miesięczne stypendium – staż dziennikarski.
– Polskie Radio potrzebuje młodych, ciekawych świata i ludzi malarzy słowa i dźwięku, czujących potrzebę poznawania i dzielenia się spostrzeżeniami. Akademia Radiowa umożliwia im naukę pod okiem najlepszych specjalistów. Szkoła reportażu Polskiego Radia jest znana i doceniana, nie tylko w kraju, ale i na świecie. Nasi reportażyści podejmują tematy ciekawe, intrygujące, niekiedy także trudne i bolesne. Każdą historię opowiadają z głębokim zaangażowaniem i wielką wrażliwością – komentuje Agnieszka Kamińska, prezes Polskiego Radia.
Rekrutacja na wrześniowy kurs rozpocznie się po 10 sierpnia, a szczegółowe informacje o zasadach rekrutacji zamieszczono na stronie Akademia.polskieradio.pl. Adresatami kursów Akademii Radiowej są studenci co najmniej trzeciego roku studiów I stopnia lub studiów jednolitych magisterskich, studenci studiów II stopnia oraz absolwenci studiów wyższych, którzy chcieliby podjąć współpracę z Polskim Radiem. Pierwsza edycja kursu na reportera radiowego rozpoczęła się pod koniec stycznia br. Kilku absolwentów poprzednich edycji współpracuje z komórkami programowymi Polskiego Radia.
W ub.r. Polskie Radio osiągnęło wzrost przychodów o 9,45 proc. do 346,99 mln zł. Wpływy marketingowe skurczyły się o 33 proc., za to środki z abonamentu rtv i rekompensaty wzrosły o 27 proc., stanowiąc już 80,5 proc. budżetu nadawcy. Natomiast koszty zwiększyły się o 0,4 proc. do 326,6 mln zł.