„Vogue” zostaje w Polsce na kolejne lata

Wydawnictwo Visteria odnowiła licencję na wydawanie magazynu „Vogue Polska” na pięć kolejnych lat. Równocześnie zapowiada powrót do cyklu dwunastu wydań na rok – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

„Vogue Polska” wystartował w 2018 roku. Do tej pory redakcja opublikowała 40 regularnych numerów, organizuje także wydarzenia, warsztaty i konferencje dla branży i czytelników.

W listopadzie 2018 roku wydawca podał, że średnia sprzedaż pierwszych pięciu numerów miesięcznika wynosiła 82 742 egz., z czego 76 723 egz. sprzedawało się w kioskach i salonach prasowych, a 6 019 w prenumeracie. Cena egzemplarzowa pisma to 16,90 zł, od piątego numeru nakład zmniejszono do 115 tys. egz.

„Vogue Polska” dalej na rynku

– W ciągu ponad trzech lat wielokrotnie pokazywaliśmy, że jesteśmy nie tylko luksusowym magazynem o modzie, ale też medium, które nie boi się podejmowania ważnych tematów. Nasze grono stałych czytelników wydań papierowych oraz treści online pokazuje, że wybraliśmy dobry kierunek, zapewniam jednak, że wciąż widzimy ogromny potencjał do rozwoju nowych projektów – mówi Katarzyna Jordan-Kulczyk, wydawca „Vogue Polska”.

– Visteria jest świetnym partnerem biznesowym i redakcyjnym Condé Nast na polskim rynku. Firma wpisuje się w ideały, które przyświecają marce „Vogue”, a dzięki pracy zespołu „Vogue Polska” oferuje polskim czytelnikom unikalne doświadczenia dzięki atrakcyjnym i oryginalnym treściom. Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą współpracę z Visterią – dodaje Markus Grindel, dyrektor zarządzający Global Brand Licensing w Condé Nast, wydawcy „Vogue”.

W czerwcu Visteria wprowadza cykl wydawniczy, który będzie obejmował 10 wydań stałych oraz dwa numery specjalne.

Wydawcą magazynu „Vogue Polska” jest spółka Visteria, założona przez Katarzynę Jordan-Kulczyk.

W 2019 roku spółka Visteria zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 2,2 proc. do 19,21 mln zł oraz kosztów operacyjnych o 5,3 proc. do 23,9 mln zł. Strata netto firmy zmalała z 5,63 do 4,93 mln zł. W sprawozdaniu firmy złożonym w KRS firma nie podała, ile wyniosły przychody ze sprzedaży „Vogue Polska”, a ile z usług reklamowych.

W marcu br. serwis internetowy Vogue.pl odwiedziło 1,29 mln internautów, co przekłada się na 4,41 proc. zasięgu – pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.