W intranecie można znaleźć informacje o pracy poszczególnych redakcji, ogłoszenia zamieszczane przez pracowników i współpracowników, porady i fora dyskusyjne do wymiany poglądów. Nie brakuje też praktycznych informacji, jak chociażby o menu w firmowych restauracjach, czy ofert specjalnych na wakacje. Poza TVP intranet posiada m.in. TVN Grupa Discovery.
Jacek Kurski chwali się nowym intranetem
O nowym intrancie poinformował pracowników sam prezes TVP Jacek Kurski. – Docierały do nas niepokojące sygnały, zwłaszcza w ostatnim czasie – gdy większość naszej telewizyjnej Załogi pracowała zdalnie – o brakach w funkcjonalnościach Intranetu, czy trudnościach w korzystaniu z niego. Uznaliśmy, więc za konieczne zapewnienie każdemu z Państwa dostępu online do naszej wewnętrznej sieci korporacyjnej. Poza tym, dynamiczna i nowoczesna Spółka, jaką jest Telewizja Polska, nie tylko wdraża innowacje na wielu płaszczyznach swojej działalności produkcyjnej, ale także z odwagą podejmuje się realizacji ambitnych celów związanych z rozwojem zaawansowanych technologii w obszarze komunikacji wewnętrznej. Tym bardziej, że efektywna i sprawna komunikacja jest podstawą sukcesu każdej organizacji, lepszej jakości jej pracy, a co najważniejsze – satysfakcji pracowników – napisał Kurski w e-mailu.
Platforma nabywania nowych kompetencji dla pracowników TVP
Z wcześniejszym intranetem występowały problemy podczas korzystania z niego zdalnie. Teraz ma być inaczej. Kurski zwrócił uwagę, że stworzenie nowej platformy nie było łatwe w czasie pandemii. – Chcę podkreślić, że nowy Intranet TVP to wynik wytężonej, wielomiesięcznej pracy dedykowanych temu zadaniu zespołów, za którą w imieniu Zarządu i kadry kierowniczej pragnę serdecznie podziękować. Jestem pod ogromnym wrażeniem efektu tego wyzwania technologicznego, zwłaszcza że zostało ono podjęte w niełatwym czasie pandemii. Jestem przekonany, że odnajdziecie się Państwo w tej nowej, przyjaznej użytkownikom, przestrzeni intranetowej, którą będziecie wykorzystywać do pozyskiwania cennej wiedzy, nabywania nowych kompetencji i wymiany doświadczeń; która będzie rozwijać się dla Was i dzięki Waszemu zaangażowaniu, do czego Wszystkich gorąco zachęcam – napisał prezes TVP.
2,04 mld zł dla TVP z abonamentu i rekompensaty
W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku).
Firma zanotowała 198 mln zł zysku netto, z czego ponad 188 mln zł zamierza przeznaczyć na kapitał zapasowy, a 9 mln zł – na premie dla pracowników.
W 2019 roku firma osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. 57 proc. wpływów stanowiły środki abonamentowe wynoszące 1,459 mld zł, z czego 331,4 mln zł to opłaty abonamentowe, a 1,127 mld zł – zeszłoroczna rekompensata.
Liczba etatowych pracowników Telewizji Polskiej w ub.r. zwiększyła się o 95 do 2 825. Na wynagrodzenia firma przeznaczyła 513,27 mln zł, o 10,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Z zeszłorocznego zysku pracownikom zostanie wypłacone do podziału 17,8 mln zł brutto.
Tylko w pierwszej połowie ub.r. Telewizja Polska, głównie dzięki otrzymanej rekompensacie, zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.
1,71 mld zł z rekompensaty dla TVP w br.
Na mocy tegorocznej ustawy budżetowej rekompensata abonamentowa dla TVP, Polskiego Radia i regionalnych rozgłośni publicznych może wynieść do 1,95 mld zł. Środki mogą zostać przeznaczone przez nadawców wyłącznie na realizację misji publicznej.
W styczniu br. ustawę budżetową z przyjął Sejm, uchylając większość poprawek Senatu, m.in. wykreślenie zapisu o rekompensacie abonamentowej. Pod koniec miesiąca ustawa została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że z tegorocznej rekompensaty Telewizja Polska otrzyma w formie obligacji skarbowych 1,71 mld zł (minimalnie mniej niż przed rokiem), Polskie Radio – 125,91 mln zł (6,7 mln zł więcej niż w ub.r.), a rozgłośnie regionalne – 112,66 mln zł (6,6 mln zł mniej).
Na początku marca przewodniczący KRRiT zaakceptował zmiany w karcie powinności TVP na lata 2020-2024: wzrost kosztów misji publicznej w 2021 r. do 2,87 mld zł, a w 2024 do 2,9 mld zł.
4 maja zarejestrowano kolejną transzę obligacji skarbowych, o wartości 350 mln zł, na potrzeby rekompensaty abonamentowej dla Telewizji Polskiej i Polskiego Radia. W połowie marca wyemitowano w tym celu papiery za 650 mln zł.