„Informujemy, że 6 maja przekazaliśmy do SOKiK odwołanie Agory” – przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl departament komunikacji UOKiK. Sprawa będzie teraz rozstrzygana w postępowaniu sądowym, cały proces może potrwać nawet kilka lat.
Bartosz Hojka, prezes zarządu Agory, napisał w kwietniu br. list do Margrethe Vestager, unijnej komisarz ds. ochrony konkurencji, w którym skrytykował zablokowanie przejęcia Eurozetu.
6 maja część zarządu spółki spotkała się z przedstawicielami Komisji Europejskiej w tej sprawie. Agora nie komentuje wydarzenia. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, spółka czeka na oficjalne stanowisko KE w tej sprawie. – Agora pierwszy raz uczestniczyła w takim spotkaniu, trudno na razie to ocenić – zaznacza nasz informator.
UOKiK zakazał Agorze przejęcia kontrolnego pakietu Eurozetu
Na początku 2019 roku Eurozet został przejęty od Czech Media Invest przez Agorę i czeską spółkę SFS Ventures.
Jesienią 2019 roku Agora poinformowała, że zamierza wykonać opcję kupna pozostałych 60 proc. udziałów Eurozetu i złożyła do UOKiK wniosek o zgodę na transakcję. Urząd przeprowadził dwuetapowe postępowanie, obejmujące analizę rynków działania obu firm. Na początku stycznia prezes Urzędu Tomasz Chróstny zakazał Agorze przejęcia kontrolnego pakietu Eurozetu. W obszernym uzasadnieniu stwierdzono, że połączone firmy wspólnie z Grupą RMF stworzyłyby duopol z 70-procentowym udziałem w rynku radiowym.
W lutym br. Agora złożyła odwołanie od decyzji prezesa UOKiK. Spółka zaskarżyła decyzję w całości, wskazując na „rażące naruszenia przepisów prawa, jakie miały miejsce przy wydaniu tego rozstrzygnięcia”. – Agora wniosła do sądu o wydanie bezwarunkowej zgody na koncentrację. Zgodnie z procedurą dokumenty trafiły do UOKiK i są obecnie w dyspozycji urzędu – mówiła wtedy Nina Graboś, dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej Agory.
W ub.r. grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 33 proc. do 836,4 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 6 mln zł zysku do 130,24 mln zł straty. Wzrost wyników osiągnęła jedynie w pionie internetowym – segment outdoorowy zanotował spadek wpływów o 37,9 proc., radiowy – o 22,5 proc., a pion filmowo-książkowy miał 17,2 mln zł straty EBITDA.