Telewizja Polska od czwartku wydziela TVP3 ze struktur biura programowego. Redaktorem naczelnym i dyrektorem TVP3 zostaje Paweł Gajewski, szefem pasm wspólnych – Marcin Szypszak (przechodzi z TAI), zaś produkcją kierować będzie Beata Drobek. W ten sposób TVP chce wzmocnić lokalne swoje redakcje: w najbliższych miesiącach czeka je doinwestowanie.
Paweł Gajewski szefował TVP3 od początku marca br., gdy został wicedyrektorem biura programowego TVP. To w gestii biura leżało dotąd zawiadywanie lokalnymi ośrodkami telewizji. Teraz TVP3 zostało wyodrębnione jako oddzielna jednostka, podlegająca Gajewskiemu, który z kolei bezpośrednio raportuje prezesowi publicznego nadawcy, Jackowi Kurskiemu.
Szef pasm wspólnych – Marcin Szypszak
Współpracownikiem Pawła Gajewskiego zostaje Marcin Szypszak – dotychczasowy szef redakcji publicystyki w TAI i reporter m.in. „Wiadomości”. Stanowisko szefa redakcji objął w lipcu 2019 roku, zastępując Jarosława Ostaszkiewicza. Teraz Szypszak odchodzi z TAI i będzie szefem pasm wspólnych TVP3. Natomiast koordynująca dotychczas te pasma Magdalena Drohomirecka zostaje redaktor programującą w nowo wyodrębnionej jednostce.
Jak się dowiadujemy – dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, Jarosław Olechowski nie wyznaczy na razie następcy Szypszaka, a publicystyka podlegać będzie pod Łukasza Bednarza, który pozostaje wicedyrektorem TAI do spraw TVP Info.
Produkcja TVP3 – Beata Drobek
Za produkcję w TVP3 odpowiadać będzie od czwartku Beata Drobek – producentka, która dotąd czuwała z ramienia TAI nad dużymi realizacjami (m.in. była szefową telewizyjnego centrum wyborczego, powołanego w czerwcu ub. roku na czas przygotowań do wyborów prezydenckich ) Drobek obejmuje teraz stanowisko szefowej zespołu produkcji TVP3.
Szef nowej jednostki organizacyjnej, Paweł Gajewski, zaczynał karierę jako wicedyrektor w biurze spraw korporacyjnych TVP. W lutym 2018 roku awansował na wiceszefa TAI do spraw operacyjnych. W październiku tego samego roku został zastępcą dyrektora Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, odpowiadającym m.in. za inwestycje i finanse. Odpowiadał także z ramienia zarządu TVP za organizację i przebieg kolejnych debat wyborczych, począwszy od 2016 roku.
W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku).