Pod adresem Walbrzych.wyborcza.pl publikowane będą informacje o mieście i jego mieszkańcach bieżących wydarzeniach, ale także o klimacie oraz ofercie kulturalnej. – Zajmiemy się także rynkiem nieruchomości – przyspieszany pandemią rozwój pracy zdalnej sprawia, że mniejsze miasta okazują się być dobrymi miejscami nie tylko do życia, ale też do pracy. Oczywiście, będziemy pisać też o polityce, ekonomii, a także o wałbrzyskich ikonach: miejscach, które przyciągają turystów, jak zamek Książ – mówi Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego „Wyborczej”, szef redakcji lokalnych. – W Wałbrzychu byliśmy w latach 90. i teraz po 20 latach – do niego wracamy. I to nie jest nasze ostatnie słowo – dodaje.
Za projekt odpowiadają Agnieszka Dobkiewicz i Karolina Niziołek
Publikacje tworzyć będzie dwuosobowy zespół redakcyjny, działający w Wałbrzychu: Agnieszka Dobkiewicz i Karolina Niziołek. Start serwisu wesprze promocja na łamach ogólnopolskiego wydania dziennika, a także akcja dla wałbrzyszan, w ramach której 7 kwietnia znajdą oni w swoich skrzynkach pocztowych specjalne papierowe wydanie „Gazety Wyborczej Wałbrzych”. Redakcja będzie miała także swoją stronę na Facebooku, powstała również grupa do dyskusji z nią: „Rzucić wszystko i zamieszkać w Wałbrzychu”.
Wałbrzyski zespół znajdzie się w strukturach redakcji we Wrocławiu, kierowanej przez Leszka Frelicha. – Nieprzypadkowo wybraliśmy to miasto: w ostatnich latach transformuje się „Gazeta Wyborcza”, transformuje się także Wałbrzych. Nowy serwis wzbogaci treści lokalne „Wyborczej”, zachęci do skorzystania z oferty pakietów subskrypcyjnych, a Wałbrzych nie jest ostatnim słowem redakcji w tym względzie – mówi Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.
Inauguracji serwisu Walbrzych.wyborcza.pl towarzyszy akcja promocyjna. Od 7 do 13 kwietnia potrwa tygodniowy cykl publikacji we wszystkich sekcjach i magazynach dziennika, począwszy od działu krajowego, przez gospodarkę i kulturę, po „Wysokie Obcasy”, „Wolną Sobotę”, „Duży Format” i „Ale Historię”, pozwalający poznać miasto i jego mieszkańców. Na łamach pojawią się artykuły związane z Wałbrzychem, poświęcone nie tylko historii miasta i górnictwu, ale też m.in. zamkowi Książ oraz potencjałowi turystycznemu Wałbrzycha i okolic.
Kampania serwisu Walbrzych.wyborcza.pl obejmie reklamy w radiu, internecie i na nośnikach reklamy zewnętrznej, a także autopromocję na tradycyjnych i cyfrowych łamach dziennika oraz w mediach społecznościowych. Działania przygotował dział promocji „Gazety Wyborczej”.
Otwarciu nowej redakcji towarzyszyć też będzie debata online pt. „Polskie stutysięczniki. Zapomniana II liga czy małe, zwinne, wygodne do życia?”. Wezmą w niej udział Roman Szełemej, prezydent Wałbrzycha, Krystyna Danilecka-Wojewódzka, prezydent Słupska, Piotr Jedliński, prezydent Koszalina i Jarosław Klimaszewski, prezydent Bielska-Białej. Dyskusja moderowana będzie przez Mikołaja Chrzana. Spotkanie będzie transmitowane na Wyborcza.pl i na profilu dziennika (ogólnopolskiego wydania i wydań lokalnych) na Facebooku. Start o godz. 18.00.
Według danych ZKDP w całym ub.r. średnia sprzedaż ogółem „GW” zmniejszyła się o 20,4 proc. do 68,3 tys. egz., a w czwartym kwartale – o 22,6 proc. do 65,3 tys. Na koniec ub.r. z subskrypcji cyfrowej „Gazety Wyborczej” korzystało 259,6 tys. użytkowników, o 41,7 tys. więcej niż rok wcześniej.