Kamil Baleja wydał książkę o pracy w radiu

Część wpływów przeznaczy na cele charytatywne

Kamil Baleja

Dziennikarz radiowy Kamil Baleja wydał własnym nakładem książkę pt. „Poza anteną. Gdy gaśnie czerwona lampka”. Opowiada w niej o kulisach radiowego dziennikarstwa. Publikacja dostępna jest wyłącznie w internecie, 5 proc. z jej sprzedaży idzie na cele charytatywne.

Jak przekonuje autor i wydawca w jednej osobie – to pierwsza taka książka, która pokazuje świat mediów bez retuszu. – Mam wrażenie, że odbiorcy postrzegają świat mediów jako cudowny, wyimaginowany, pastelowy, a dziennikarz jako ludzi, którzy są ulepieni z innej gliny. To wbrew pozorom świat pełen odcieni szarości, powierzchowności i niepotrzebnego nadęcia. Chciałem w tej książce pokazać rzeczywistość z drugiej strony mikrofonu, kiedy gaśnie tytułowa czerwona lampka – komentuje Kamil Baleja.

„Poza anteną” kosztuje 39,99 zł

„Poza anteną” ukazuje się w systemie self-publishing, liczy ponad 350 stron i kosztuje 39,99 zł. Wydawca nie podaje nakładu

Dostępna jest wyłącznie na stronie Pozaantena.pl, jak się dowiadujemy – wydawca nie planuje wprowadzania jej na półki księgarń, czy to sieciowych, czy poza sieciami. 5 proc. przychodu z każdego sprzedanego egzemplarza przeznaczone będzie dla Tosi Stępień, podopiecznej Fundacji Kawałek Nieba.

Wcześniej RMF FM, teraz Złote Przeboje

Kamil Baleja to dziennikarz radiowy, z mediami związany od 2003 roku. Zaczynał w Akademickim Radiu Index, potem związał się jako współpracownik z Radiem Zachód. Od 2007 roku był dziennikarzem i prezenterem RMF FM, w 2017 roku odszedł z tej rozgłośni. Współprowadził tam poranny program „Wstawaj, szkoda dnia”. Wcześniej m.in. współtworzył popołudniowe pasmo „Lepsza połowa dnia” i prowadził audycje „Swoją drogą”, „Interaktywne noce”, „RMF Extra” i „Przepis na weekend”. Przez prawie cztery lata był prezenterem RMF Maxxx.

W sierpniu 2017 roku dołączył do zespołu Radia Złote Przeboje. Jest jedną z „twarzy” stacji, kilkukrotnie brał udział w kampaniach reklamujących antenę.

W okresie od listopada 2020 r. do stycznia 2021 roku udział w rynku słuchalności Radia Złote Przeboje wynosił 2,8 proc.