Dominika Olszyna za Małgorzatę Ohme naczelną lifestyle’u w Onecie, Grzegorz Dobek szefem Plejady

Dominika Olszyna i Grzegorz Dobek

W połowie marca Dominika Olszyna zacznie pracę jako redaktor naczelnej rozszerzonego obszaru lifestyle w Onecie (Ringier Axel Springer Polska). Przejmie obowiązki Małgorzaty Ohme i Katarzyny Janowskiej, które obejmą nowe funkcje. Natomiast Marcina Cejrowskiego na stanowisku redaktora naczelnego Plejady zastąpi Grzegorz Dobek.

Obszar lifestyle w Onecie oprócz serwisów Onet Kobieta, Onet Facet, Onet Dziecko i Onet Gotowanie będzie teraz obejmował także Onet Kulturę. – Pandemia zmieniła świat. Inaczej wygląda nasze życie zawodowe, ale przede wszystkim inaczej wygląda nasze życie prywatne. O wiele mocniej skoncentrowało się wokół domu, rodziny, związków, zdrowia, wolnego czasu, rozwijania pasji, popkultury. Treści z kategorii Styl Życia obejmują teraz znacznie więcej dziedzin. Chcemy, żeby Onet był dla użytkowników pierwszym źródłem informacji o zmianach społecznych i politycznych bezpośrednio wpływających na ich życie, o najnowszych trendach w edukacji, psychologii, zdrowiu, modzie, gotowaniu, designie, popkulturze – wylicza Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny i dyrektor programowy Onetu.

Dominika Olszyna przechodzi z Wirtualnej Polski

Redaktor naczelną poszerzonego obszaru lifestyle w Onecie od 15 marca będzie Dominika Olszyna, przejmie obowiązki Małgorzaty Ohme i Katarzyny Janowskiej, które poprzednio zarządzały redakcjami odpowiednio Onet Lifestyle i Onet Kultura.

Dominika Olszyna poprzednio pracowała przez prawie cztery lata w Wirtualnej Polsce, najpierw jako strateg treści lifestylowych i rozrywkowych, potem szefowa zespołów strategów kontentu, redakcji natywnej i wydawców oraz obszarem WP Dom, a od ub.r. jako head of creative & content.

W latach 2011-2016 Olszyna pracowała w Grupie ZPR Media, kolejno jako wicenaczelna miesięcznika „M jak mieszkanie” oraz naczelna serwisu Urzadzamy.pl. Współpracowała z innymi tytułami, m.in. „Panią”, „Wysokimi Obcasami”, „Newsweek Polska”, „Architekturą-Murator”, „Elle Decoration” i „Vogue Polska”.

– Dominika Olszyna jest idealną osobą na stanowisko szefowej Lifestylu w tej odsłonie. Ma nie tylko doświadczenie w zarządzaniu zespołami, ale również olbrzymie doświadczenie w dziennikarstwie lifestylowym i kulturalnym. Świetnie porusza się też w świecie biznesu – zapewnia Bartosz Węglarczyk.

Małgorzata Ohme i Katarzyna Janowska zostają w RASP

Z Ringier Axel Springer Polska nadal będą związane Małgorzata Ohme i Katarzyna Janowska. Ohme jako ambasadorki RASP Lifestyle zajmie się rozwijaniem programu „Onet w Domu” i współtworzeniem nowych formatów lifestylowych w całej firmie.

Natomiast Katarzyna Janowska jako head producer RASP Culture będzie tak jak dotychczas prowadziła program „Rezerwacja” i organizowała plebiscyt kulturalny O!Lśnienia Onetu i Miasta Kraków. Ponadto zajmie się rozwijaniem w firmie strategii wydawniczej dla treści kulturalnych premium, w tym projektów audiowizualnych.

Grzegorz Dobek naczelnym Plejady, Marcin Cejrowski ambasadorem showbiznesu

Z kolei w maju stanowisko redaktora naczelnego Plejada.pl obejmie Grzegorz Dobek, zastępując Marcina Cejrowskiego. Dobek z serwisem był już związany w latach 2017-2020, kolejno jako redaktor, reporter i wydawca, współprowadził też Wielką Galę Gwiazd Plejady.

Do Plejady wraca po kilku miesiącach, kiedy pełnił funkcję PR menadżera Darii Ładochy. Przed pracą w serwisie był związany m.in. z TVP Warszawa, Przeambitni.pl i JastrząbPost.pl.

Marcin Cejrowski będzie od maja ambasadorem showbiznesowych Ringier Axel Springer Polska. Będzie odpowiadał za rozwój projektów specjalnych w tym obszarze, pozostanie gospodarzem corocznej Wielkiej Gali Gwiazd Plejady.

– Chcemy, żeby Gosia, Kasia i Marcin, mieli przestrzeń do rozwijania nowych projektów, na które nie mieli wystarczająco czasu przy codziennym kierowaniu redakcją – uzasadnia Bartosz Węglarczyk. – Pandemia pokazała nam, jak wielki potencjał mają dotychczasowe projekty w nowych online odsłonach – jak plebiscyt Olśnienia, czy Wielka Gala Gwiazd Plejady, ale też nowe formaty jak „Onet w Domu” czy „Kwarantanna Live”. Chcemy mieć ich więcej, bo szukają ich nasi użytkownicy i partnerzy, nie tylko w Onecie, ale również w innych serwisach Grupy – dodaje.

Według badania Mediapanel w styczniu br. Onet.pl zanotował 17,73 mln użytkowników i 61 proc. zasięgu, a wszystkie serwisy i aplikacje Ringier Axel Springer Polska – 21,6 mln użytkowników i 74,3 proc. zasięgu.

Natomiast Plejadę odwiedziło 5,5 mln internautów, co dało 18,91 proc. zasięgu.