10 lutego 2021 roku większość mediów prywatnych postanowiło zawiesić znacząco działalność na 24 godziny, żeby wyrazić swój protest wobec projektu podatku od przychodów reklamowych.
W akcji „Media bez wyboru” wzięło udział ponad 40 wydawców mediów, w tym największe komercyjne stacje telewizyjne – Grupa TVN Discovery, Polsat, Puls – radowe – Eurozet, RMF FM , Grupa Radiowa Agory, a także większość czołowych mediów internetowych (RASP, Wirtualna Polska, Interia) i prasy (Agora, Gremi Media, Bonnier, Infor).
Polacy popierają protest mediów
Na pytanie o poparcie dla akcji „Media bez wyboru” w ciągu niecałych 24h odpowiedziało prawie 3 tysiące polskich respondentów z panelu internetowego swpanel.pl
Wyniki ankiety Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research pokazują, że Polacy w większości wyrażają poparcie dla akcji. Ponad połowa badanych (54 proc.) poparło ją w sposób zdecydowany, a co piąta osoba w sposób umiarkowany.
W badaniu wzięło udział 2834 Polaków w wieku od 13 do 94 lat. (start badania: 10.02.2021 g: 18:00, koniec 11.02.2021: godz 12:00).