Anna Ładuniuk odchodzi na emeryturę. W „Dzienniku Zachodnim” była sekretarzem redakcji, jednocześnie jednym z wydawców codziennych wydań. Pracowała najpierw w „Trybunie Śląskiej”, a od 2004 roku, czyli od połączenia „Trybuny” z „Dziennikiem Zachodnim”, w tym ostatnim tytule. Łącznie przepracowała w tych dwóch dziennikach 29 lat.
– To jedna z najważniejszych figur w firmie, wiele lat opiekowała się stażystami. Miłośniczka podróży, liczy, że teraz będzie miała na nie więcej czasu (tylko ta pandemia…). Bardzo będzie jej brakowało – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marek Twaróg, redaktor naczelny dziennika.
Agata Pustułka też w śląskiej prasie także przepracowała niemal 30 lat. Pracę zaczynała także w „Trybunie Śląskiej”, od połączenia tytułów w „Dzienniku Zachodnim”.
– To główna publicystka polityczna, obok Marcina Zasady. Zawsze jednak pisała też o medycynie. Zebrała sporo nagród branżowych, w tym Grand Prix konkursu Silesia Press – za zakończoną sukcesem akcję naciskania na Ministerstwo Zdrowia w sprawie refundowania operacji usuwania piersi u kobiet, które są genetycznie obciążone rakiem. I teraz właśnie odchodzi do wydziału promocji Śląskiego Uniwersytetu Medycznego – mówi nam Marek Twaróg.
Jak się dowiadujemy nieoficjalnie, na razie nie wiadomo jeszcze, kto zastąpi Annę Ładuniuk na stanowisku sekretarza redakcji „Dziennika Zachodniego”, szefostwo czeka na nowego właściciela, by podejmować ważne dla zespołu personalne decyzje.
Według danych ZKDP sierpniu ub.r. „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa) zanotował średnie rozpowszechnianie płatne razem wynoszące 14 820 egz., o 26,79 proc. mniej niż rok wcześniej.
W październiku ub.r. z „Dziennikiem Zachodnim” pożegnał się dziennikarz sportowy Leszek Jaźwiecki, który po 40 latach przeszedł na emeryturę.
Na początku grudnia ub.r. państwowy koncern PKN Orlen ogłosił kupno Polska Press od niemieckiej firmy Verlagsgruppe Passau grudnia ub.r. Nie ujawniono kwoty transakcji, według nieoficjalnych doniesień wynosi ona ok. 120 mln zł.
Kilka dni później Orlen złożył do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o zgodę na kupno Polska Press.
W portfolio prasowym Polska Press jest ponad 20 dzienników regionalnych („Dziennik Bałtycki”, „Dziennik Łódzki”, „Dziennik Zachodni”, „Gazeta Krakowska”, Głos Wielkopolski”, „Kurier Lubelski”, „Polska Metropolia Warszawska”, „Express Ilustrowany”, „Gazeta Krakowska”, „Dziennik Polski”, „Gazeta Lubuska”, „Gazeta Pomorska”, „Kurier Poranny”, „Gazeta Współczesna”, „Nowa Trybuna Opolska”, „Echo Dnia”, „Gazeta Codzienna Nowiny”, „Głos Dziennik Pomorza”, „Express Bydgoski” i „Nowości Toruńskie”), a także prawie 150 tygodników lokalnych (m.in. „Nasza Historia”, „Moto Salon”, „Moto Salon Classic”, „Strefa Biznesu”, „Strefa Agro”) oraz bezpłatna gazeta „Naszemiasto.pl”.
Firma wydaje też ok. 500 serwisów internetowych, głównie Naszemiasto.pl i portale poszczególnych tytułów prasowych. Na początku br. sprzedała serwis ogłoszeniowy Gratka.pl do Ringier Axel Springer Media (wydającego w Polsce m.in. Onet, „Fakt”, „Newsweek” i „Forbesa”).
Jak analizowaliśmy szczegółowo w lipcu, grupa kapitałowa Polska Press w 2019 r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 6,5 proc. do 398,44 mln zł oraz zysku netto z 9,64 do 8,59 mln zł. Wpływy ze sprzedaży gazet zmalały o 8,9 proc., z reklam – o 4,9 proc., a liczba pracowników – o 107 do 2 126.