Producent Michał Mackiewicz po pięciu latach zakończył współpracę z Onetem, od 1 lutego będzie pracował w agencji kreacji rozrywki i oprawy Telewizji Polskiej, gdzie będzie odpowiadał za duże eventy – ustalił portal Wirtualnemedia.pl. – Przyszedł czas, by pójść krok dalej w rozwoju zawodowym – mówi Mackiewicz.
Z naszych informacji wynika, że 1 lutego Mackiewicz zacznie pracować w agencji kreacji rozrywki i oprawy Telewizji Polskiej, gdzie odpowiadać będzie za kilka dużych imprez w roku. Nadawca ani producent na razie nie zdradzają, o które eventy chodzi.
– Onet był wspaniałym miejscem pracy. Jednak jak dla każdego, tak i dla mnie przyszedł czas, żeby zrobić krok do przodu na ścieżce kariery zawodowej, zmienić coś i podjąć się nowych, jeszcze bardziej wymagających wyzwań zawodowych. Pracę dla Telewizji Polskiej traktuję jako szansę na zarządzanie dużo większym projektami i budżetami, niż te, z którymi miałem do czynienia w ostatnich latach – komentuje Michał Mackiewicz dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W Onecie Michał Mackiewicz odpowiadał jako producent m.in. za program „Onet Rano” (był jego współtwórcą), autorskie formaty Łukasza Grassa i Jarosława Kuźniara oraz program „Auto Świat GO”. Pracował także przy Światowych Dniach Młodzieży, Volvo Ocean Race czy Intel Extreme Masters.
W portfolio ma także współpracę przy „Męskim Graniu” czy „Męskim Graniu w domu”. Ten ostatni cykl ruszył 29 marca 2020 roku, koncerty transmitowane były na profilach społecznościowych Męskiego Grania i grupy Onet (m.in. Onetu Onet Kultura i Plejady) oraz na stronie głównej Onetu.
Anna Cyzowska znów szefową agencji kreacji rozrywki i oprawy TVP
Szefową agencji kreacji rozrywki i oprawy TVP jest Anna Cyzowska. Stanowisko objęła w lipcu 2019 roku, w marcu 2020 r. zmieniła ją na stanowisku Gabriela Dworniak – by po siedmiu miesiącach w październiku ub. roku oddać stanowisko ponownie Annie Cyzowskiej. Cyzowska w 2019 roku zastąpiła z kolei Katarzynę Adamiak-Sroczyńską. Struktura agencji została powołana w grudniu 2017 roku. Zajmuje się produkcją oprawy dla wszystkich anten Telewizji Polskiej – zarówno głównych jak i tematycznych.
W 2019 r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej – na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł.
W drugiej połowie kwietnia br. zgodnie z nowelizacją ustawy abonamentowej, która weszła w życie w marcu, minister finansów przekazał Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu obligacje skarbowe o wartości 1,95 mld zł. 5 maja zostały one zasymilowane z inną serią obligacji, tak żeby minister finansów mógł je wykupić. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że w ramach tegorocznej rekompensaty TVP dostała 1,71 mld zł, Polskie Radio – 119,2 mln zł, a regionalne ośrodki radiowe – 119,3 mln zł.
Głównie dzięki tej rekompensacie w pierwszej połowie br. Telewizja Polska zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.
W rządowym projekcie ustawy budżetowej na 2021 roku zapisano kolejną rekompensatę w wysokości do 1,95 mld zł dla TVP i Polskiego Radia. W zeszły tygodniu ustawa została przyjęta przez Sejm, odrzucono poprawkę opozycji proponującą, żeby kwotę rekompensaty przekazać na służbę zdrowia.