Beata Dróżdż w połowie ub.r. zastąpiła Grzegorza Tomaszewskiego na stanowisku prezesa spółki Forum wydającej „Gazetę Polską Codziennie”.
Dróżdż jest dyrektor generalną Niezależnego Wydawnictwa Polskiego publikującego „Gazetę Polską”, a od jesieni 2019 roku członkiem zarządu spółki Słowo Niezależne, wydawcy Niezalezna.pl i „Nowego Państwa”.
Od dekady Beata Dróżdż zarządza Klubem „Gazety Polskiej” w Piotrkowie Trybunalskim. Wiosną 2019 roku bez powodzenia startowała w okręgu łódzkim z listy PiS do Parlamentu Europejskiego.
Grzegorz Tomaszewski to prywatnie kuzyn prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego. Głośno zrobiło się o nim na początku 2019 roku, gdy „Gazeta Wyborcza” ujawniła nagrania rozmów jego zięcia Gerard Birgfellner z Kaczyńskim o planie budowy wieżowca w centrum Warszawy. Przy okazji jednego ze spotkań Tomaszewski powiedział Kaczyńskiemu „Straciłem płynność w Forum, nie wiem, trzeba będzie gazetę zamykać”. Redaktor naczelny „Gazety Polskiej Codziennie” Tomasz Sakiewicz zaraz po ujawnieniu tego nagrania zapewnił, że dziennik przynosi zyski.
W radzie nadzorczej Telewizji Republika są też Piotr Kwiecień i Katarzyna Gójska (oboje od założenia spółki na początku 2013 roku), Dariusz Szymański, Urszula Hofman (od jesieni 2015 roku), Piotr Hofman (od wiosny 2017 roku) i Wojciech Węgrzyński (od połowy 2017 roku).
Jedynym członkiem zarządu firmy jest wiceprezes Tomasz Sakiewicz.
38. emisja akcji TV Republika
W zeszłym tygodniu w KRS zarejestrowano kolejną podwyżkę kapitału zakładowego Telewizji Republika. W ramach emisji oznaczonej symbolem L7 zbyto 43,2 tys. akcji firmy, a jej kapitał zwiększył się z 5,408 do 5,452 mln zł.
To 38. emisja w ośmioletniej historii nadawcy. Tylko w ub.r. przeprowadzono cztery emisje. W styczniu ub.r. opisywaliśmy, że firma wyemitowała 37,2 tys. nowych akcji za 186 tys. zł. W maju zarejestrowano emisję 70 tys. walorów za 70 tys. zł, a w sierpniu – 100 tys. za 100 tys. zł.
W 2019 roku Telewizja Republika osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 20,9 proc. do 16,34 mln zł oraz spadek straty netto z 2,96 do 1,6 mln zł. 52 proc. wpływów pochodziło ze sponsoringu, głównie od firm państwowych, natomiast projekt Poland Daily był finansowany przez Polską Fundację Narodową.
Firma przyznała w sprawozdaniu, że wygrana Zjednoczonej Prawicy w wyborach parlamentarnych jesienią 2019 roku miała „stabilizujący wpływ na sytuację spółki”.
Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. udział Telewizji Republika w rynku oglądalności zwiększył się z 0,028 do 0,05 proc.