Maciej Ł. Gołębiowski odchodzi z radiowej Dwójki

„Brak kontaktu z dyrekcją od maja”

Maciej Golębiowski

Po czterech latach z radiowej Dwójki odchodzi Maciej Łukasz Gołębiowski, który był tam dziennikarzem i wydawcą. Dyrekcja Dwójki nie przedłużyła z nim umowy, nie podając przyczyn. – Od maja ub. roku nikt z redakcji, ani tym bardziej z dyrekcji anteny się ze mną nie kontaktował – informuje nas dziennikarz.

Termin obowiązywania umowy o współpracy pomiędzy Dwójką a Gołębiowskim mija w czwartek 14 stycznia. – Po niemal czterech latach odkąd pojawiłem się w Polskim Radiu upływa termin obowiązywania ostatniej umowy, łączącej mnie z tą instytucją i z radiową Dwójką. W ubiegłym roku poprowadziłem na żywo tylko jedną audycję: 20 marca – mówi nam Maciej Gołębiowski. –

Wcześniej jako reporter śledziłem przesłuchania Ogólnopolskiego Konkursu im. Fryderyka Chopina. Gdy rozpoczął się lockdown, na prośbę koleżanki pomagałem jej opracowywać muzykę do Filharmonii Dwójki. Od maja ub. roku nikt z redakcji, ani tym bardziej z dyrekcji anteny się ze mną nie kontaktował, więc rozumiem, że już tam nie pracuję – opisuje.

Maciej Ł. Gołębiowski był obecny na antenie Dwójki od 2017 mroku, najpierw jako współpracownik, następnie (przez półtora roku) jako dziennikarz etatowy i ponownie jako współpracownik. W tym czasie przygotował i poprowadził kilkaset audycji, m.in. „Dwójka na życzenie” czy pasmo „Fantazja polska”. Był wydawcą, oprawiał muzyką audycje publicystyczne, prowadził transmisje i retransmisje koncertów i spektakli operowych, przygotował reportaże z takich wydarzeń, jak festiwal w Salzburgu, przeprowadził wywiady m.in. z Ireną Santor, Kentem Nagano, Davidem Krakauerem, Grzegorzem Nowakiem i Dang Thai Sonem. Współtwórca strony internetowej Polskiego Radia Chopin. Jest członkiem Polskiej Akademii Fonograficznej oraz Stowarzyszenia Dziennikarzy i Twórców Radia Publicznego.

Gołębiowski nie liczy już na odnowienie współpracy z Polskim Radiem. Nie precyzuje na razie swojej drogi zawodowej, chciałby pozostać w branży radiowej.

Według badania Radio Track od października do grudnia 2020 roku Dwójka miała 0,4 proc. udziału w rynku słuchalności.