W ramach postępowania publicznego Telewizja Polska otrzymała trzy oferty. Konsorcjum Twenty 4 Seven i niemieckiego i niemieckiego Broadcast Solutions zaproponowało 36 mln zł brutto (ofercie przyznano 81,28 pkt), firma 4Visions – 29,41 mln zł (99,5 pkt), a Studiotech Poland – 29,26 mln zł (100 pkt).
Jedynym kryterium oceny propozycji była cena brutto, więc za najkorzystniejszą została uznana ta oferta Studiotech Poland. Przed otwarciem kopert z ofertami TVP zaznaczyła, że na realizację zamówienia zamierza przeznaczyć maksymalnie 36 mln zł brutto.
Chodzi o trzy nowe wozy transmisyjne
Postępowanie, ogłoszone przez Telewizję Polską w drugiej połowie sierpnia ub.r., dotyczy trzech fabrycznie nowych wozów transmisyjnych (wyprodukowanych w 2020 r.) w standardzie HD SDI zbudowanych na bazie samochodów ciężarowych z zabudową o dopuszczalnej masie całkowitej w zakresie od 16 do18 ton każdy.
W warunkach postępowania określono, że samochody mają być wyposażone w urządzenia stanowiące trzy spójne systemy technologiczne umożliwiające produkcję, w dokumentacji wyliczono ich dokładną specyfikację techniczną.
Początkowo termin końcowy składania ofert określono na 23 września, potem wydłużono ten okres początku listopada. Oferty mogły złożyć podmioty, które przez ostatnie trzy lata dostarczyły minimum jeden wóz transmisyjny o wartości minimum 6 mln zł obsługujący technologię HD SDI.
TVP z zyskiem dzięki rekompensacie abonamentowej
W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej – na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł.
W drugiej połowie kwietnia br. zgodnie z nowelizacją ustawy abonamentowej, która weszła w życie w marcu, minister finansów przekazał Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu obligacje skarbowe o wartości 1,95 mld zł. 5 maja zostały one zasymilowane z inną serią obligacji, tak żeby minister finansów mógł je wykupić. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że w ramach tegorocznej rekompensaty TVP dostała 1,71 mld zł, Polskie Radio – 119,2 mln zł, a regionalne ośrodki radiowe – 119,3 mln zł.
Głównie dzięki tej rekompensacie w pierwszej połowie br. Telewizja Polska zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.
W rządowym projekcie ustawy budżetowej na 2021 roku zapisano kolejną rekompensatę w wysokości do 1,95 mld zł dla TVP i Polskiego Radia. Krótko przed Bożym Narodzeniem ustawa została przyjęta przez Sejm, odrzucono poprawkę opozycji proponującą, żeby kwotę rekompensaty przekazać na służbę zdrowia.