– Nowa struktura pozwoli nam dynamicznie reagować na potrzeby naszych klientów, czytelników i użytkowników. Jestem przekonany, że wesprze ona dalszy rozwój produktów wydawniczych Grupy Onet-RAS Polska oraz umocni naszą pozycję lidera na rynku wydawniczym – uzasadnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Mark Dekan, CEO Grupy Onet-RAS Polska.
Zmiany są też związane z nowym modele sprzedaży realizowanym przez Media Impact Polska, biuro sprzedaży reklam firmy, którym od roku zarządza Marcin Boroszko.
Nowa struktura jest oparta na sześciu podstawowych segmentach: Onet, „Fakt”, Sport (obejmuje „Przegląd Sportowy”, „Sport”, „Skarb Kibica” Przegladsportowy.pl i Sport.onet.pl), moto & tech (m.in. „Auto Świat”, Gamezilla.pl), business & lifestyle (m.in. „Forbes”, Business Insider Polska, Plejada.pl, Noizz.pl) oraz treści premium (m.in. „Newsweek”, VoD.pl).
– Oznacza to spore uproszczenie w porównaniu z dotychczasowym stanem, w którym jako osobne piony z dyrektorami zarządzającymi funkcjonowały m.in. nowe technologie (na czele z Pawłem Paczuskim), lifestyle (z Kariną Hertel na czele), podróże (z Marcinem Mroczko) oraz biznes i finanse (z Romanem Młodkowskim) – mówi nam Agnieszka Odachowska, dyrektor komunikacji korporacyjnej w Grupie Onet-RAS Polska.
Do końca kwietnia w firmie będzie trwała reorganizacja, dopiero po jej zakończeniu mają zostać szczegółowe informacje o nowych segmentach i ich szefach. Wiadomo, że wydawca prowadzi rekrutację na nowo utworzoną funkcję dyrektora treści premium.
Z Grupą Onet-RAS Polska pożegnali się niedawno dyrektor zarządzający marką „Newsweek Polska” Dariusz Zieliński (od maja będzie dyrektorem zarządzającym w indaHash) oraz Paweł Jordan, którym był dyrektorem zarządzającym segmentu motoryzacyjnego.
Grupa Onet-RAS Polska wydaje szereg tytułów prasowych (m.in. „Fakt”, „Newsweek Polska”, „Przegląd Sportowy”, „Forbes”, „Komputer Świat”) oraz serwisów internetowych (m.in. Onet.pl, Vod.pl i serwisy tytułów prasowych). Jest drugim, po Wydawnictwie Bauer, największym wolumenowo wydawcą prasy w naszym kraju (w 2015 roku jej pisma sprzedały się łącznie w 116,3 mln egz.) oraz trzecim największym zasięgowo wydawcą serwisów internetowych (po Google i Facebooku).