Nie udało nam się wczoraj uzyskać komentarza Polskiego Radia.
Rekordowe spadki Trójki
Piotr Kordaszewski wicedyrektorem radiowej Trójki został w sierpniu. Jest także wydawcą audycji (m.in. „Do Południa”, „W tonacji Trójki”, „LP Trójka”).
Z radiem jest związany od studiów dziennikarskich na Uniwersytecie Warszawskim. Na Myśliwiecką trafił w trakcie praktyk, ale początkowo do IV Programu Polskiego Radia.
Przed Trójką były jeszcze redakcje muzyczne Biski i Jedynki, współpraca z Rozgłośnią Harcerską, Tylko Rockiem, Brumem oraz Machiną.
Od sierpnia nowym szefem Trójki został Michał Narkiewicz-Jodko, który zastąpił odwołanego Kubę Strzyczkowskiego.
Wicedyrektorami Trójki są także Marek Wiernik i Mirosław Rogalski.
Według badania Radio Track udział Trójki w rynku słuchalności w okresie od sierpnia do października br. wyniósł 2,9 proc. To rekordowo niski wynik stacji.
Polskie Radio ze spadkiem wpływów i stratą
W ub.r. Polskie Radio zanotowało spadek przychodów o 6,07 proc. do 336,53 mln zł. Nadawca miał 219,32 mln zł z abonamentu rtv i rekompensaty abonamentowej (5,8 proc. mniej niż rok wcześniej), a jego Agencja Reklamy osiągnęła 62,72 mln zł wpływów (po spadku o 7,4 proc.).
Firma zanotowała w ub.r. 10,44 mln zł straty netto w porównaniu do 15,3 mln zysku netto w 2018 roku. Kadra kierownicza wyższego szczebla zarabiała średnio miesięcznie 15,9 tys. zł brutto, a dziennikarze – 10,3 tys. zł brutto. W planie finansowym na br. Polskie Radio zapisało symboliczny zysk – 80 zł.
W ub.r. Polskim Radiem jako prezes zarządzał Andrzej Rogoyski, w marcu ub.r. z funkcji członka zarządu został odwołany Mariusz Staniszewski. Natomiast Rogoyskiego zdymisjonowano w drugiej połowie stycznia, jego stanowisko objęła Agnieszka Kamińska, wcześniej m.in. dyrektor Jedynki, a od końcówki grudnia ub.r. wiceprezes spółki.