Akcja trwa od 10 listopada. Wówczas ukazał się numer „Gazety Polskiej”, inaugurujący zbiórkę. – To odpowiedź na protesty zwolenników aborcji, które zaczęły się od dnia, kiedy Trybunał Konstytucyjny orzekł, że przepis tzw. ustawy antyaborcyjnej jest niezgodny z konstytucją. Pokażmy, że liberalne podejście do aborcji nie jest stanowiskiem większości. Kup tygodnik, przyklej naklejkę np. na swoim aucie, na drzwiach domu – przekonywali we wspólnym apelu dziennikarze „Gazety Polskiej” i „Gazety Polskiej Codziennie”.
– Pomysł padł ze strony naszej dyrektor generalnej, Beaty Dróżdż. Wiązał się on z chęcią pozytywnego działania wobec niesamowitej agresji, która była na ulicach, próby zwulgaryzowania debaty o ochronie dzieci nienarodzonych do najobrzydliwszych skojarzeń, do poniżania drugiego człowieka. Chcieliśmy znaleźć coś pozytywnego, co budziłoby pozytywne skojarzenia wśród wszystkich ludzi, którzy mają odrobinę sumienia – mówi Tomasz Sakiewicz.
W środę wydawcy obu gazet poinformowali, że przelali na konto Fundacji Małych Stópek kwotę ponad 14.000 zł. Akcja trwa do 24 grudnia – cały przychód ze sprzedaży prenumeraty elektronicznej zostanie przeznaczony na ten cel.
Połączona prenumerata obu pism zaczyna się już od kwoty 22 zł za miesiąc. To promocja związana z pandemią: normalna cena wynosi 33,90 zł. Kwartał prenumeraty kosztuje teraz 74 zł (zamiast 88 zł), pół roku – 152 zł, zaś roczna prenumerata to koszt 260 zł (zamiast 360 zł).
Swoją akcję przekazywania wpłat z tytułu subskrypcji cyfrowych prowadziła na przełomie października i listopada także „Gazeta Wyborcza”. Wpłaty przekazane zostały na Ogólnopolski Strajk Kobiet. Zebrano wówczas 674 tys. zł. Hasłem trwającej tydzień akcji było „Wesprzyj #wypierdalać”. Włączyło się do niej 9550 osób.
Średnie rozpowszechnianie płatne razem „Gazety Polskiej Codziennie” w październiku br. wyniosło 10 831 egz. Natomiast tygodnik „Gazeta Polska” w sierpniu br. notowała średnie rozpowszechnianie płatne razem na poziomie 24 129 egz.