Jak już informowaliśmy, kilka dni temu zarząd publicznego radia odwołał Marka Matyska ze stanowiska szefa agencji promocji Polskiego Radia. Jego obowiązku przejęła tymczasowo Agnieszka Pawlak.
Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl nowym dyrektorem agencji promocji Polskiego Radia ma zostać Jolanta Fudala, która na początku marca zrezygnowała z kierowania biurem marketingu oraz PR w Telewizji Polskiej. Jej odejście miało być spowodowane brakiem porozumienia względem roli marketingu w nowej strukturze TVP. – Akurat ta firma potrzebuje silnego marketingu i silnego programmingu, te dwie rzeczy budują TVP. Zredukowane biuro marketingu do działu promocji – docelowa restrukturyzacja – według mnie zaszkodzi spółce – komentowała dla portalu Wirtualnemedia.pl Jolanta Fudala.
Fudala pracę w TVP rozpoczęła w sierpniu 2016 roku jako zastępca dyrektora biura marketingu i PR (funkcję dyrektora pełniła Joanna Klimek). W listopadzie ub.r. awansowała na stanowisko dyrektorskie. Fudala wprowadziła pozycjonowanie anten i wymyśliła claimy do Jedynki i Dwojki. Po jej decyzji na głównych antenach pojawiło się crossowanie.
Wcześniej przez trzy i pół roku była dyrektorem marketingu, sprzedaży i projektów specjalnych w tygodniku „Do Rzeczy” i miesięczniku „Historia Do Rzeczy”. Związana z „Do Rzeczy” od samego początku, odpowiedzialna za wprowadzenie marki na rynek, rozwój i sprzedaż, za wizerunek, promocję, strategię rozwoju i bieżącą działalność wydawniczą. Fudala była także m.in. dyrektor public relations Domu Prasowego – wydawcy „Życia Warszawy”. Była także dyrektorem wydawniczym polskiej edycji „Businessweeka”. Jest absolwentką Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, ze specjalizacją marketing.
Jolanta Fudala ma także doświadczenie jako dziennikarz i redaktor społeczno-gospodarczy. Była związana m.in. z „Newsweek Polska” (szef działu społeczeństwo i media), „Ozon” (szef działu gospodarczego Zyski). Dla TVP1 realizowała cykl „Jesteśmy różni, jesteśmy równi”.