Szykują się zwolnienia w TVN Discovery Polska

W Grupie TVN Discovery Polska planowane są zwolnienia – wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl. – Jesteśmy zmuszeni wprowadzać zmiany z powodu pandemii, która pogorszyła sytuację wielu firm i miała wpływ także na nas – informuje nas biuro prasowe TVN.

Pandemia koronawirusa trwa w Polsce od połowy marca, wpływając również na gospodarkę i branże, które z powodu obostrzeń mają utrudnione lub ograniczone działanie. Tylko w kwietniu cennikowe wpływy reklamowe telewizji względem analogicznego okresu rok wcześniej zmniejszyły się o 25,04 proc. i choć dla porównania – rynek reklamy telewizyjnej we wrześniu wzrósł o 4 proc. – to i tak nadawcy w tym roku będą liczyć straty.

Największa fala zwolnień w mediach przeszła w kwietniu i maju, kiedy wydawnictwa niemal błyskawicznie podjęły decyzje o zwolnieniach lub obniżkach pensji. Objęły one m.in. Bauer, Burdę, Agorę, „Vogue Polska”, Polska Press Grupę, Ringier Axel Springer Polska. Polsat i TVN chwaliły się wtedy, że nie zwalniają nikogo, ale w trudnej sytuacji finansowej i tak były osoby pracujące m.in. przy produkcjach (na umowy o dzieło), które przez ponad półtora miesiąca były zawieszone.

Jesień i kolejny skok zachorowań to ponownie próba dla wielu firm, które muszą ograniczać koszty i szukać innych źródeł przychodów, by przetrwać ten trudny czas.

Teraz – jak wynika z naszych informacji – w Grupie TVN Discovery Polska szykują się zwolnienia. Firma jednak nie chce ujawniać, ilu osób i w jakich działach dojdzie do redukcji zatrudnienia.

– Działamy w branży podlegającej nieustannym, gwałtownym zmianom. Zachodzą one nie tylko w obszarze technologii, ale także w zwyczajach widzów i oczekiwaniach reklamodawców. Zmiany w firmie są konieczne, żebyśmy mogli sprostać tym wyzwaniom. Musimy posiadać elastyczną, prostszą strukturę i dlatego będziemy ciągle ewoluować w tym kierunku – odpowiedziało portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVN.

Dział prasowy zaznacza jednocześnie, że spółka „jest również zmuszona wprowadzać zmiany z powodu pandemii, która pogorszyła sytuację wielu firm i miała wpływ także na nich”.

Z końcem października br. z zespołu zarządzającego TVN Discovery Polska odszedł Maciej Maciejowski (nadzorował obszar internetowy) i Tomasz Marszałł (odpowiadał za marketing). W zarządzie TVN Digital zastąpiła go Dorota Żurkowska-Bytner.

Z kolei na początku września poinformowano, że z firmą rozstaje się prezes Piotr Korycki, a jego obowiązki przejmie Katarzyna Kieli. Uzasadniono, że to część globalnych zmian organizacyjnych w Discovery, a w ramach których z firmy odejdzie kilku szefów dotychczasowych regionów.

W ub.r. TVN osiągnął wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 5 proc. do 2,07 mld zł oraz wyniku netto ze 157,71 mln zł straty do 540,57 mln zł zysku. Firma zatrudnia 1,6 tys. osób, zwiększyła wydatki na wynagrodzenia, marketing i badania. Discovery jest właścicielem TVN od lutego ub.r., kiedy sfinalizowało przejęcie Scripps Networks Interactive, do którego poprzednio należał polski nadawca.