Tegorocznym obchodom towarzyszy hasło „TV makes a difference” („Telewizja robi/czyni różnicę”), które mają zwrócić uwagę, że telewizja jako medium pomaga w kreowaniu zmian w społeczeństwie, zwraca uwagę na istotne tematy, takie jak dyskryminacja rasowa, mowa nienawiści czy zmiany klimatyczne. Pełni funkcję informacyjną, odgrywa również ważną rolę we wspieraniu osób prywatnych i firm podczas trwającej pandemii COVID-19.
W dniu święta telewizji przypada również czwarta rocznica uruchomienia platformy tv.tvnmedia.pl, która jest częścią projektu tv powołanego przez TVN Media. Ma ona dostarczać wiedzy, aktualnych danych z Polski i ze świata na temat efektywnej komunikacji marketingowej.
– Ten rok jest szczególnie wymagający; musimy szybko reagować i adaptować się do nieoczekiwanych zmian na rynku. Stąd nie zwalniamy tempa. Prezentujemy światowej klasy rozwiązania marketingowe, ale stawiamy też na lokalne projekty, jak np. cykl #ChallengingTime, do którego zaprosiliśmy przedstawicieli największych domów mediowych na polskim rynku – tłumaczy Andrzej Karasowski, dyrektor premium TV, TVN Media.
Platforma TVN Media zwraca uwagę, że dzięki zaangażowaniu stacji telewizyjnych na przykład w nagłośnienie ruchu Black Lives Matter, akcja zyskała rozgłos i większą rzeszę zwolenników. W ramach październikowej akcji Black History Month większość brytyjskich nadawców telewizyjnych, takich jak BBC, ITV i Channel 4, zadeklarowało promowanie i rozpowszechnianie programów historycznych, filmów dokumentalnych oraz seriali opartych na faktach i dziennikarstwie śledczym badającym tematy rasizmu. Ponadto, w programie Channel 4 „The School That Tried To End Racism” przy pomocy eksperymentów naukowych zaprezentowano nieświadome uprzedzenia rasowe, z jakimi spotykają się uczniowie Glenthorne High School w południowym Londynie.
Kolejny rok działalności platformy to również dalsza współpraca ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR. W ramach prowadzonych projektów marketerzy oraz członkowie SAR, związani z Effie Awards, dzielą się swoją wiedzą i opiniami a ramach cyklu #opiniejuroraeffie.
Święto telewizji na całym świecie jest promowane przez ACT (Association of Commercial Television), egta (Association of TV and radio sales houses) oraz EBU (European Broadcaster Union).