Za 28,7 mln zł TVP buduje nowe siedziby oddziałów w Gorzowie Wielkopolskim i Kielcach

Wizualizacja nowej siedziby TVP3 w Gorzowie Wlkp.

Telewizja Polska w ramach organizowanego przetargu wybrała wykonawcę budowy dwóch siedzib: w Gorzowie Wielkopolskim oraz w Kielcach. Poprzednie postępowanie zostało unieważnione, bo oferenci zaproponowali zbyt wysokie ceny. Wybrane konsorcjum firm zaproponowało cenę 28,66 mln zł.

Postępowanie na budowę siedziby TVP Gorzów Wielkopolski oraz budynku TVP Kielce ogłoszono ponownie w czerwcu br. Rozstrzygnięto je w połowie października br.

Jak czytamy w dokumentach przetargowych udostępnionych przez publicznego nadawcę, przetarg dotyczył opracowania dokumentacji projektowej oraz wybudowania nowych siedzib oddziałów terenowych w Kielcach i Gorzowie Wielkopolskim w systemie „zaprojektuj-buduj” według ujednoliconych standardów TVP.

Telewizja Polska wybrała najkorzystniejszą ofertę konsorcjum firmy PBO Śląsk z siedzibą w Sosnowcu oraz WODPOL z siedzibą w Żywcu. Wykonawca zaproponował cenę 28,66 mln złotych brutto. W sumie złożono siedem ofert przetargowych, głównym kryterium w ocenie usługi była cena (waga 99 proc.).

Oferty mogły składać firmy, które w ostatnich pięciu latach zrealizowały chociaż jeden projekt o wartości minimum 300 tys. zł na zaprojektowaniu obiektu kubaturowego oraz przeprowadziły prawidłowo przynajmniej jeden projekt budowlany o wartość minimum 10 mln zł. Wskazano też kilka warunków dotyczących doświadczenia pracowników oferentów.

Czas budowy określono na maksymalnie 30 miesięcy (do daty jej rozpoczęcia do daty wystawienia świadectwa wykonania usługi).

Newsroom, na dachu studia plenerowe

W zamówieniu wskazywano, że oba budynki – identyczne – mają mieć po około 1,6 tys. metrów kwadratowych powierzchni użytkowej i trzy kondygnacje w części frontowej (z windą), a jedną w części tylnej. W każdym z nich mają być dwa studia – jedno o powierzchni 131 m kw, drugie – 75 m kw. – Dopuszcza się rozwiązanie obiektów jako częściowo podpiwniczonych, z przeznaczeniem podpiwniczenia na węzeł ciepłowniczy, UPS, transformator i rozdzielnię lub inne pomieszczenia techniczne – zaznaczono w opisie zamówienia.

Pierwsze piętro budynków miały zajmować pomieszczenia biurowe i techniczne. Drugie piętro miało być przeznaczone m.in. na obszerny newsroom dla dziennikarzy, salę konferencyjną oraz inne pomieszczenia biurowe. Na dachach budynków miała być możliwość urządzenia studia plenerowego.

– Obiekty wyposażone w stanowiska reporterskie na dachu. W ramach inwestycji należy zaprojektować taras techniczny wyposażony we wsporniki anten łączności satelitarnej o średnicy min. 3 m w ilości 5 szt. Taras winien mieć zapewnioną infrastrukturę energetyczną i telekomunikacyjną oraz dostęp nadzorowany – wyliczono z zamówieniu.

Od początku istnienia siedziba TVP3 Gorzów Wielkopolski to trzecie piętro tak zwanego Watrala, czyli wieżowca na gorzowskim Górczynie. Nowy budynek miałby stanąć przy ul. Piłsudskiego, między przychodnią lekarską i akademikiem. Działka od lat jest własnością telewizji. Zielone światło dla budowy ośrodka pojawiło się pod koniec 2017 roku. W marcu 2018 miasto wydało decyzję o warunkach zabudowy.

Natomiast nowy budynek ośrodka TVP3 Kielce, identyczny jak ten dla TVP3 Gorzów Wielkopolski, miałby powstać przy ul. księdza Piotra Ściegiennego 2 w Kielcach, na terenie pomiędzy Wojewódzkim Domem Kultury i stadionem miejskim Suzuki Arena. Działka o powierzchni 2281 m2 jest własnością Telewizji Polskiej. Pierwsza stała siedziba oddziału Telewizji Polskiej w Kielcach mieściła się od 1993 roku do 2003 roku w Domu Rzemiosła w Kielcach. Od 2003 roku TVP wynajmuje pomieszczenia Kieleckiego Centrum Kultury.

Telewizja Polska na budowę obu siedzib wyznaczyła 2,5 roku od podpisania umów z wykonawcami. Spytaliśmy biuro prasowe nadawcy czy w związku z obecną sytuacją pandemii w kraju, bierze pod uwagę ewentualne opóźnienia w budowie. Czekamy na odpowiedź.

W pierwszej połowie br. Telewizja Polska zanotowała 2,27 mld zł przychodów (głównie dzięki 1,8 mld zł z abonamentu rtv i rekompensaty abonamentowej), a jej wpływy reklamowe zmalały o 21 proc. Nadawca zakończył półrocze z 936,5 mln zł zysku netto.