W czerwcu sieć sklepów spożywczych Biedronka po negocjacjach ze Stowarzyszeniem Gazet Lokalnych uruchomiła pilotażową sprzedaż tygodników lokalnych. W 160 punktach w 75 miejscowościach na południu i wschodzie kraju można kupić „Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze), „Tygodnik Siedlecki” (Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka”), „Tygodnik Zamojski” (Wydawnictwo Zamojskie) i „Nowiny Raciborskie” (Nowiny).
Pilotaż miał trwać do końca sierpnia, ale w sklepach te gazety nadal są dostępne. – Nasz tygodnik jest w Biedronkach. Mam nadzieję, że tam zostanie – mówi Jerzy Jurecki, prezes wydawcy „Tygodnika Podhalańskiego”.
Sieć wciąż sprzedaje także „Tygodnik Zamojski”. – Nie ma szaleństwa. Plus minus sprzedajemy 150 egzemplarzy więcej każdego numeru – mówi jego redaktor naczelny Michał Kamiński. – Przypuszczam, że ci, co kupowali tygodnik gdzie indziej, teraz kupują w Biedronce. Ale czytelnik, który tam kupuje, nie musi tracić czasu, żeby szukać go gdzie indziej – dodaje.
Biedronka uruchomiła pilotażową sprzedaż tygodników lokalnych https://t.co/AxYVmhAzke pic.twitter.com/F44efykEHm
— Magazyn Press (@PressRedakcja) June 17, 2020
Biedronka analizuje efekty pilotażu. W czerwcu informowała, że na razie nie przewiduje rozszerzania oferty tygodników.
Z wymienionych tytułów tylko „Tygodnik Zamojski” jest zgłoszony w ZKDP. W pierwszym półroczu tego roku jego średnia sprzedaż wynosiła 15 610 egz. (spadek o 11,48 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2019 roku).