W piątek na pierwszej stronie „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) ukazały się dwa komunikaty z przeprosinami dla byłego lidera Nowoczesnej Ryszarda Petru. Chodzi o teksty ze stycznia 2017 roku, w których wspólne podróże Petru i posłanki Joanny Schmidt opisano stwierdzeniami „przelecieli się” i „przespali się”.
W analogicznym komunikatach wydająca „Super Express” spółka ZPR Media i Sławomir Jastrzębowski, do wiosny 2018 roku redaktor naczelny dziennika, przepraszają Ryszarda Petru za opublikowanie 21 i 23 stycznia 2017 roku „nieprawdziwych i wybiórczych informacji dotyczących okoliczności wyjazdów służbowych związanych ze sprawowaniem przez niego funkcji posła”.
Wyrażają też „ubolewanie, że opublikowane artykuły zostały opatrzone tytułami i komentarzami, których treść w sposób oczywisty przekraczała granice przyzwoitości i dobrego smaku” oraz przyznają, że „takie działanie stanowiło naruszenie dobrego imienia i godności Pana Ryszarda Petru”.
Komunikaty zajmują mniej więcej połowę pierwszej strony „Super Expressu”. Według naszych ustaleń zostały opublikowane w związku z prawomocnym orzeczeniem sądowym.
Na początku 2017 roku, kiedy posłowie opozycji okupowali przez kilka tygodni salę plenarną Sejmu, w mediach społecznościowych pojawiło się wspólne zdjęcie Ryszarda Petru i Joanny Schmidt (oboje byli wtedy posłami Nowoczesnej) z samolotu. Okazało się, że polecieli na krótko do Portugalii. Zostali skrytykowani za to, że wybrali się na krótkie wakacje, podczas gdy innych zachęcali do protestów.
„Super Express” kontynuował ten temat także w drugiej połowie stycznia 2017 roku, opisując inne wspólne wyjazdy Petru i Schmidt. W numerze z 21 stycznia na pierwszej stronie było zdjęcie posłów i sypialni w jednym z hoteli, w których nocowali, opatrzone tytułem „Przespali się w tych hotelach”. 23 stycznia fotografiom obu polityków towarzyszył tytuł „Przelecieli się 10 razy” zapowiadający wykaz ich wspólnych lotów, a także grafika z samolotem z sercem na ogonie i ptasimi skrzydłami.
Według danych ZKDP w lipcu br. średnie rozpowszechnianie płatne razem „Super Expressu” wyniosło 94 457 egz., po spadku o 11,9 proc. rok do roku.
Natomiast portal SE.pl w sierpniu br. zanotował 8,68 mln użytkowników i 84,17 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).