Zmiany wprowadzono w poniedziałek 17 sierpnia. Nowe, tymczasowe logotypy nawiązują do flagi używanej przez Białorusinów na początku XX wieku, a także w latach 1991-1995. Z inicjatywy Aleksandra Łukaszenki została zmieniona na obecną, czerwoną-zieloną, przypominającą symbol Białoruskiej Socjalistycznej Republiki Radzieckiej. Dziś biało-czerwono-biała flaga jest najbardziej powszechnym symbolem protestów odbywających się po ostatnich wyborach prezydenckich.
Zmieniając logotypy, redakcja „Gazety Wyborczej” podkreśla, że wydarzenia białoruskie są dla niej obecnie tematem priorytetowym. Na łamach dziennika i w serwisie Wyborcza.pl zamieszczono wiele tekstów na ten temat: relacji, analiz, komentarzy i wywiadów. W zespole piszącym dla redakcji są dziennikarze i współpracownicy m.in. Wacław Radziwinowicz, Andrzej Poczobut, Wiktoria Bieliaszyn, Hanna Malashenia, Piotr Andrusieczko. Część z nich działa jako korespondenci, część pracuje z Polski. Wielokrotnie – na łamach „Gazety Wyborczej” i innych mediów – obecne wydarzenia na Białorusi komentował redaktor naczelny dziennika Adam Michnik.
Gest solidarności z Białorusią wykonała także redakcja „Wysokich Obcasów”, sobotniego magazynu „Gazety Wyborczej”, która również zmieniła swój logotyp w serwisie WysokieObcasy.pl oraz w mediach społecznościowych. Prócz tego w najbliższym wydaniu magazynu, które ukaże się 22 sierpnia, przedstawiony zostanie portret głównej kontrkandydatki Łukaszenki Swiatłany Cichanouskiej autorstwa Wiktorii Bieliaszyn. W serwisie pojawi się również fotoreportaż oraz teksty, których bohaterkami są Białorusinki mieszkające w naszym kraju.
Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż „Gazety Wyborczej” w maju br. spadła o 26,84 proc. r/r, do 65 241 egz. Natomiast w lipcu br. Wyborcza.pl zanotowała odwiedziny 8,13 mln użytkowników, którzy wykonali 93,06 mln odsłon.