Trojmiasto.pl przed Dziennikzachodni.pl na czele serwisów regionalnych, Silesion.pl poza czołówką

Najpopularniejszym serwisem regionalnym jest Trojmiasto.pl, które wielką przewagę nad konkurencją ma w liczbie odsłon i średnim czasie korzystania przez internautów. W TOP20 stron dominują witryny dzienników wydawanych przez Grupę Polska Press, ponadto znalazły się regionalne sekcje portali Wyborcza.pl i TVN24.pl oraz Wawalove.pl i Dziennikwschodni.pl. Należący do Kamila Durczoka Silesion.pl ma miesięcznie 300-400 tys. użytkowników.

W lutym br. serwis Trojmiasto.pl odwiedziło 2,47 mln internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali w nim 146,77 mln odsłon, a każdy korzystał średnio przez godzinę oraz 23:01 minuty – wynika z badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

Trojmiasto.pl miało o 167 tys. użytkowników więcej niż Dziennikzachodni.pl (Grupa Polska Press), natomiast pod względem liczby odsłon i czasu korzystania osiągnęło bardzo dużą przewagę nad konkurentami. Serwis miał ponad sześć razy odsłon więcej niż drugie pod tym względem Echodnia.eu (23 mln) i dwa razy dłuższy średni czas korzystania niż warszawski dział TVN24.pl (41:32 minuty).

Po kilkanaście mln odsłon zanotowały Dziennikzachodni.pl (14,44 mln), Gazetawroclawska.pl (17,06 mln) i Pomorska.pl (10,63 mln), po ponad 10 minut przeciętnego czasu korzystania – oprócz Trojmiasto.pl i warszawskiej sekcji TVN24.pl – jedynie Echodnia.eu (11:49 minuty).

Osiem witryn odwiedziło po 1-1,5 mln internautów. Wawalove.pl (Grupa Wirtualna Polska) przy 1,25 mln użytkowników miało 2,78 mln odsłon (przeciętnie 2,2 odsłony na użytkownika), a Echodnia.eu zanotowało 1,24 mln użytkowników i 23 mln odsłon (średnio 18,6 odsłony na użytkownika). Z kolei w przypadku Trojmiasto.pl średnia liczba odsłon na odwiedzającego wyniosła 59,4.

Na początku października ub.r. uruchomiony został serwis Silesion.pl należący do Kamila Durczoka. W pierwszym miesiącu działania odwiedziło go 147,9 tys. internautów, którzy wykonali w nim 1,23 mln odsłon, a każdy spędził w nim 12,5 minuty.

W kolejnych miesiącach liczba użytkowników znacząco wzrosła (do 425,8 tys. w grudniu i 289,4 tys. w lutym), natomiast liczba odsłon spadła o połowę (do 616,7 tys. w styczniu i 602,2 tys. w lutym), a przeciętny czas korzystania przez użytkownika zmalał do ok. półtorej minuty.

Tylko na komputerach Dziennikzachodni.pl miał nieznacznie więcej użytkowników niż Trojmiasto.pl (1,12 mln wobec 1,07 mln), ale ponad trzy razy mniej odsłon (6,78 mln wobec 22,89 mln) i prawie dziesięć razy krótszy czas korzystania przez użytkowników (3:08 minuty wobec 30:24 minuty).

W warszawskim dziale TVN24.pl przeciętny odwiedzający spędził aż 58 minut i 6 sekund. Echodnia.eu przy 708,9 tys. użytkowników zanotowało 13,69 mln odsłon, zdecydowanie więcej niż każda z pozostałych witryn oprócz Trojmiasto.pl.

Na urządzeniach mobilnych Trojmiasto.pl przy 1,51 mln użytkowników miało aż 123,88 mln odsłon, co daje średnio 82,2 odsłony na odwiedzającego. Przeciętny użytkownik korzystał z witryny przez godzinę i 54:26 minuty.

Z pozostałych serwisów żaden nie osiągnął 10 mln odsłon (Echodnia.eu mało 9,32 mln), a ponad 10 minut przeciętnego czasu korzystania zanotowała jedynie warszawska sekcja TVN24.pl (17:37 minuty).

Na komputerach Dziennikzachodni.pl w skali roku zyskał 263,9 tys. użytkowników i 1,25 mln odsłon (to wzrosty o 30,9 i 22,6 proc.), natomiast średni czas korzystania ze strony zmalał o 36 sekund (czyli 16,1 proc.). Z kolei Trojmiasto.pl zanotowało spadki o 24,5 tys. użytkowników i 5,22 mln odsłon (2,2 i 18,6 proc. w dół) i wzrost przeciętnego czasu korzystania o 24 sekundy (czyli 1,3 proc.).

Liczba użytkowników Poranny.pl zwiększyła się w skali roku ponad dwukrotnie (o 384,3 tys., czyli 118,5 proc.), Expressilustrowany.pl zyskał 287,9 tys. użytkowników (76,2 proc. w górę), Wspolczesna.pl – 181,5 tys. (68,9 proc.), a Pomorska.pl – 296,1 tys. (60,7 proc.).

Warszawska i trójmiejska sekcja Wyborcza.pl straciły prawie połowę odsłon – pierwsza zanotowała spadek o 1,42 mln (czyli 44 proc.), a druga o 1,32 mln (46,3 proc). Natomiast liczba odsłon warszawskiego działu TVN24.pl zmalała o 2,71 mln (34,6 proc.), witryny Echodnia.eu – o 2,81 mln (17 proc.), a serwisu Gloswielkopolski.pl – o 1,32 mln (27,2 proc.).