Christian Paul pojawił się w „Wiadomościach” TVP 22 czerwca, komentował ubiory Agaty Kornhauser-Dudy. Dziennikarze zaczęli szukać informacji o „amerykańskim projektancie”. Agata Szczęśniak z OKO.press znalazła na Instagramie osobę o tym nazwisku, która miała 63 obserwujących oraz profil w serwisie LinkedIn należący do mężczyzny o innym nazwisku, ale łudząco podobnego do Paula, który przedstawiał się jako przedsiębiorca działający w branży big data. Dzień po występie w „Wiadomościach” na Twitterze pojawiło się konto Christian Paul Designs.
IMM obliczył, że w ciągu dwóch tygodni od występu w „Wiadomościach” (do 6 lipca) w polskich mediach pojawiło się 13,4 tys. publikacji na temat Paula, ekwiwalent reklamowy osiągnął wartość 7,59 mln zł, a dotarcie – do ponad 30 mln kontaktów. Najczęściej sprawę komentowano na Twitterze – pojawiło się tam 10 tys. wzmianek. W serwisach internetowych pojawiło się 2,3 tys. publikacji, w radiu – 162, w prasie – 22, a w telewizji – 3.