Agnieszka Balicka kieruje redakcją kreacji dokumentu w TVP, Anna Ferens przeszła do archiwum

Anna Ferens

Anna Ferens nie jest już szefową działu kreacji dokumentu w Telewizji Polskiej – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Stanowisko objęła Agnieszka Balicka, poprzednio odpowiadająca m.in. za „Szkołę z TVP”.

Anna Ferens nie jest też już członkinią działu kreacji dokumentu, chociaż do jej nowych zadań będzie należało m.in. czuwanie nad dużymi dokumentami, prestiżowymi z punktu widzenia nadawcy. Będzie to robiła z ramienia nowej komórki, która dopiero powstaje przy TVP – ustalił portal Wirtualnemedia.pl.

Do jej obowiązków będzie ponadto należało dbanie o rozwój telewizyjnego archiwum. -Tam są prawdziwe perełki, to wielka skarbnica. Archiwum powinno ożyć – podkreśla Ferens w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Stanowisko szefowej działu kreacji dokumentu zajęła Agnieszka Balicka, która wcześniej pracowała w telewizji publicznej głównie przy serialach fabularnych. W czerwcu ub.r. trafiła do działu kreacji dokumentu, gdzie nadal zajmowała stanowisko redaktora. Ostatnio pracowała – wspólnie z wydawcą Jarosławem Grzelakiem – nad „Szkołą z TVP. Grzelak został zwolniony z TVP kilka dni temu, po niemal 30 latach pracy.

Anna Ferens została szefową kreacji dokumentu w czerwcu ub.r., zastępując na tym stanowisku Martę Dużbabel. Jest doświadczoną dokumentalistką, autorką m.in. filmu „Rzeczpospolita – Reaktywacja” i współautorką „Trzech kumpli”. W 2011 roku przygotowała dokumentalny film pt. 2011 roku „Zobaczyłem zjednoczony naród”, ukazujący obraz Polski po katastrofie smoleńskiej, widziany oczami zagranicznych korespondentów.

W lutym 2016 roku Anna Ferens zastąpiła Andrzeja Fidyka na stanowisku szefowej redakcji form dokumentalnych Jedynki. Marta Dużbabel jest obecnie producentką w spółce ZPR Media.

W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej – na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł – wynika ze sprawozdania abonamentowego nadawcy.