Polskie Radio wykupiło w obu rozgłośniach czas reklamowy na promocję albumów „Prezydent RP Lech Kaczyński – świadectwo” (pięć płyt CD) i „Smoleńsk – ostatnia misja” (dwie płyty CD) wydanych z okazji 10. rocznicy katastrofy smoleńskiej. Cennikowa wartość kampanii w Radiu Zet wyniosła 329,9 tys. zł, a w RMF FM – 263,7 tys. zł (dane dotyczą marca i kwietnia, nie uwzględniają rabatów). Albumy promowane były również w Polsacie. Z danych Kantara wynika, że Polskie Radio w tym okresie przeznaczyło na reklamy w tej telewizji 700,2 tys. zł.
Polskie Radio od 7 maja nie odpowiedziało na pytania „Presserwisu” dotyczące powodów zakupu spotów w konkurencyjnych rozgłośniach i kwoty na to przeznaczonej.
– Spot dotyczył istotnego wydarzenia dla części społeczeństwa, dlatego zdecydowaliśmy się wyemitować kampanię Polskiego Radia. Jak rozumiem, publiczne radio chciało dotrzeć z informacją o wydawnictwach do jak największej grupy osób, a ich anteny mają zdecydowanie mniejszy zasięg niż RMF FM – mówi Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF.
Z naszych informacji wynika, że w początkowej wersji spotu znajdowały się wypowiedzi zarówno przewodniczącego Rady Mediów Narodowych Krzysztofa Czabańskiego, jak i prezes Polskiego Radia Agnieszki Kamińskiej, która ograniczyła się do słów „Gorąco polecam”. Jednak RMF FM i Radio Zet nie zgodziły się na emisje tych wypowiedzi i zostały one ze spotów usunięte (w zamian dodano drugą archiwalną wypowiedź Lecha Kaczyńskiego). – Zgłosiliśmy do spotu swoje zastrzeżenia i Polskie Radio wprowadziło zmiany – przyznaje Ramza.
Album „Prezydent RP Lech Kaczyński – świadectwo” zawiera m.in. pięć wywiadów z byłym prezydentem, które przeprowadził w latach 2006-2007 Krzysztof Czabański, wówczas prezes Polskiego Radia.