Kilkudziesięciu wydawców lokalnych tygodników pod koniec kwietnia odpowiedziało na deklarację właściciela sieci sklepów Biedronka, który ogłosił, że chce pomagać małym przedsiębiorcom. Zdaniem wydawców lokalne tygodniki to produkty regionalne, które warto w takiej akcji wspierać. Chcą, by ich tytuły były sprzedawane w Biedronkach. Jednak żaden z wydawców dotąd nie doczekał się odpowiedzi od właściciela sieci. Brak odpowiedzi SGL traktuje jako odmowę włączenia do kolportażu w sklepach prasy lokalnej.
„My, wydawcy gazet lokalnych ze zdumieniem przyjęliśmy odmowę kolportażu przez firmę Jeronimo Martins prasy lokalnej w sieci Biedronka. Uważamy, że jest to sprzeczne z deklaracją, iż Biedronka wspiera małą przedsiębiorczość” – napisano w oświadczeniu SGL, pod którym podpisało się 30 wydawców.
Jednak biuro prasowe Jeronimo Martins zapewnia, że żadna decyzja w tej sprawie nie została jeszcze podjęta. „Na nasz apel wpłynęło bardzo dużo zgłoszeń. Na bieżąco są one rozpatrywane. Wiemy, że wśród tych licznych zgłoszeń są również te wydawców lokalnych tygodników z prośbą o sprzedaż ich tytułów w sieci naszych sklepów w całej Polsce. Zapewniamy, że żadna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła. Na pewno lokalni wydawcy doczekają się odpowiedzi” – tłumaczy „Presserwisowi” firma.