W serwisach Polska Press Grupa komentować mogą tylko zalogowani użytkownicy

Od kilku dni na wszystkich serwisach internetowych Polska Press Grupy komentarze mogą zamieszczać wyłącznie zalogowani użytkownicy. – Równocześnie w ramach akcji #HejTySTOP będziemy promować przestrzeganie reguł prawa, kultury osobistej i dobrych obyczajów – mówi Joanna Pazio, rzeczniczka prasowa firmy.

Nowe zasady komentowania w serwisach Polska Press Grupy obowiązują od 30 kwietnia. Niezalogowane osoby nie mogą brać udziału w dyskusjach pod artykułami.

– Cenimy wolność słowa. Jej istotnym elementem jest możliwość prowadzenia nieskrępowanych dyskusji. Jednak anonimowość w sieci jest również jednym z powodów pojawiania się hejtu, obraźliwych komentarzy. Dlatego w trosce o jakość prowadzonej dyskusji, wprowadziliśmy na naszych serwisach dla osób chcących komentować obligatoryjne logowanie – mówi Joanna Pazio.

– Chcemy, aby nasze serwisy były miejscem bez słownej przemocy, w których nasi użytkownicy mogą dyskutować w bezpieczny i komfortowy sposób. Walczymy z hejtem i w związku z tym pozostawiamy możliwość komentowania tylko tym internautom, którzy z otwartą przyłbicą wezmą odpowiedzialność za swoje słowa.- uzupełnia Paweł Fąfara, członek zarządu Polska Press, odpowiedzialny za pion redakcyjny. Użytkownicy serwisów mogą logować się w ramach wewnętrznego systemu logowania oraz poprzez Facebooka.

Polska Press Grupa uruchomiła równocześnie akcję „#HejTySTOP”, w ramach której zachęca do otwartej dyskusji w sieci przy zachowaniu dobrych obyczajów i zasad akcji. – Chcemy edukować naszych użytkowników, jak ograniczyć hejt pojawiający się w komentarzach. Będziemy uczyć zasad kulturalnej i zgodnej z prawem dyskusji w sieci – mówi Joanna Pazio.

W ramach akcji wydawca promuje dziesięć zasad, obowiązujących na jego portalach. Te zasady to: „szanuj innych użytkowników, nie obrażaj, bądź kulturalny”, „przestrzegaj prawa”, „nie oceniaj innych ze względu na ich pochodzenie, status społeczny, wyznanie, płeć czy orientację seksualną”, „nie używaj wulgaryzmów”, „nie krzycz”, „bądź w temacie- nie przesyłaj informacji, które nie dotyczą spraw, wokół których toczy się dyskusja”, „nie przesyłaj informacji nieprawdziwych” „nie spamuj”, „plagiat stop – nie powielaj czyjejś własności: tekstów czy fotografii” oraz „pisz poprawnie”.

– Serwisy Grupy codziennie obsługują osoby, które moderują i usuwają komentarze, mamy wdrożone również oprogramowanie wspomagające moderację. Mamy nadzieję, że wprowadzone dodatkowo logowanie oraz przypominanie o zasadach dyskusji w sieci pozwoli nam ograniczyć w znaczący sposób hejt w komentarzach – komentuje Tomasz Krawczyk, dyrektor rozwoju redakcyjnego Grupy Polska Press.

W 2017 roku opcję komentowania dostępną wyłącznie dla zalogowanych użytkowników płatnej oferty cyfrowej wprowadziła tez „Gazeta Wyborcza” (Agora). – Teksty w „Gazecie Wyborczej”, a tym samym na Wyborcza.pl piszą prawdziwi, profesjonalni dziennikarze dla prawdziwych czytelników, którzy płacą za treści prawdziwymi pieniędzmi. To zobowiązuje nas do dbałości o jakość i prawdziwość samych tekstów dziennikarskich, ale także komentarzy pod tymi tekstami – podkreślał wówczas Jerzy Bogdan Wójcik, wydawca „GW”.

W portfolio Polska Press są 23 regionalne serwisy informacyjne, portal Naszemiasto.pl a także serwisy tematyczne: Strefabiznesu.pl, Stronakobiet.pl, Strefaagro.pl, Sportowy24.pl, Gol24.pl, Motofakty.pl i Telemagazyn.pl.

Według badania Gemius/PBI w marcu br. strony internetowe Polska Press Grupy zanotowały 19,42 mln użytkowników, 928,46 mln odsłon oraz 4 minuty i 8 sekund średniego dobowego czasu korzystania.