TVP broni „Szkoły z TVP” i atakuje dziennikarzy krytykujących projekt

TVP broni "Szkoły z TVP" i uczestniczących w projekcie nauczycieli

Poniżanie i dyskredytowanie nauczycieli świadczy o niedostrzeganiu powagi sytuacji – tak na krytykę pod adresem nauczycieli zaangażowanych w projekt „Szkoła z TVP” odpowiada Telewizja Polska.

Nauczyciele i dziennikarze krytykują lekcje dla uczniów, którzy z powodu epidemii koronawirusa nie chodzą do szkół, emitowane od poniedziałku w TVP Rozrywka, TVP Sport, TVP Historia i TVP 3. „Poziom przekazu jest makabryczny” – mówił w radiu Tok FM nauczyciel Przemysław Staroń.

Dziennikarka Aleksandra Pezda napisała na Facebooku: „Wciskanie kitu z błędami w paździerzowej oprawie za publiczne pieniądze – niby w czym ma to pomóc?”. „W niespełna dwa dni nauczycielki nierozróżniające obwodu koła od jego średnicy i niepotrafiące wyjaśnić, na czym polega parzystość liczb, stały się pośmiewiskiem w sieci” – napisała Helena Łygas w serwisie Onet Kobieta, zaznaczając, że powinno się dać szansę projektowi, bo nie wszystkie lekcje są złe.

TVP broni swojego projektu i biorących w nim udział nauczycieli. „Pedagodzy z wieloletnim doświadczeniem, na co dzień uczący nasze dzieci w szkołach publicznych, dziś, kiedy poświęcają się i angażują w przedsięwzięcia służące dobru ogółu stają się obiektem drwin i ataków” – napisała w wydanym w środę oświadczeniu TVP. Według telewizji poniżanie i dyskredytowanie nauczycieli zaangażowanych w projekt, którego celem jest „zapewnienie ciągłości nauczania świadczy o niedostrzeganiu powagi sytuacji i wyzwań, które stoją przed naszym społeczeństwem w tej trudnej chwili”. TVP w oświadczeniu dodaje: „Jeszcze kilka miesięcy temu te same media, które wspierały nauczycieli w walce o lepsze wynagrodzenia, dziś na podstawie jednostkowych pomyłek próbują stygmatyzować ich. Zachowanie to świadczy o niedojrzałości przedstawicieli mediów komercyjnych oraz o braku solidarności ze społeczeństwem”.

Biuro prasowe TVP wyjaśnia „Presserwisowi”, że projekt „Szkoła z TVP” realizowany jest „w nadzwyczajnych okolicznościach i jest wyzwaniem zarówno organizacyjnym jak i technologicznym”. „Dotychczasowe wyniki oglądalności dowodzą, że dociera on do grup, do których został skierowany” – przekonuje spółka.

Jak podała „Gazeta Wyborcza”, Karol Dudek-Różycki z Uniwersytetu Jagiellońskiego w imieniu nauczycieli napisał list do ministra edukacji Dariusza Piontkowskiego i prezesa TVP, w którym apeluje o większy nadzór nad realizacją programu.

„Po stronie TVP za realizację projektu odpowiada Agencja Kreacji Publicystyki, Dokumentu i Audycji Społecznych, która cały czas dąży do podnoszenia jakości realizacyjnej programu” – zapewnia nas TVP.