Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w lutym 2020 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 4,34 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 3,56 proc. – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Drugą lokatę zajęło TVP Info, którego oglądalność zbliżyła się do liderującego TVN24. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 4,25 proc. (po wzroście o 30,62 proc. – drugim największym w zestawieniu).
Rekordowy wynik Polsat News
Podium uzupełnia Polsat News, który awansował z czwartej lokaty. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,34 proc. udziału, po wzroście względem lutego 2019 roku o 53,02 proc. Stacja od 20 września ub.r. w ramach testów nadaje na multipleksie czwartym DVB-T w m.in. Warszawie, Katowicach, Poznaniu oraz Trójmieście.
Na kolejną pozycję spadł kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,04 proc. Jego wynik względem lutego zeszłego roku spadł o 0,96 proc.
Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego wyniósł 0,40 proc. (bez zmian).
Zyskuje w wPolsce.pl, traci Superstacja
Ostatnia była Telewizja wPolsce.pl, która nadaje od czerwca 2017 roku. W grudniu 2017 roku kanał ten pojawił się w ofercie operatorów płatnej telewizji, a od marca ub.r. reklamy stacji są sprzedawane przez Polsat Media. Średni rynkowy udział Telewizji wPolsce.pl w lutym br. wyniósł 0,004 proc., po wzroście względem lutego ub.r. o 300 proc. – największym w zestawieniu.
Z kolei najwięcej straciła Superstacja, która w zestawieniu spadła z szóstej na siódmą lokatę. Jej wynik zmniejszył się o 61,31 proc. do 0,07 proc. udziału. Pod koniec września ub.r. wystartowała nowa ramówka Superstacji, w ramach której codziennie nadawane są trzy godziny premierowego programu. Zmianie uległa oprawa kanału oraz pojawili się nowi prowadzący. – Będziemy pierwszym polskim telewizyjnym tabloidem – zapowiedział Grzegorz Jankowski, dyrektor programowy Superstacji, który pracował nad nową ramówką od lipca ub.r.
Największy udział (5,28 proc.) wśród grup kanałów newsowych w lutym br. miała Telewizja Polska, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca wzrost o 22,93 proc. Stacje te wyprzedziły anteny newsowe Telewizji TVN, których udział jednak zwiększył się o 3,25 proc. do 4,74 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 BiS).
Grupa komercyjna dla TVN24
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w lutym 2020 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,40 proc., po wzroście o 1,95 proc.
Na drugim miejscu umocniło się TVP Info (1,66 proc. udziału, do góry o 29,68 proc.). W tym ujęciu trzeci był Polsat News (0,85 proc.; + 64,98 proc.), który awansował z miejsca czwartego.
Największym wzrostem pochwalić się mogła Telewizja Republika – udział tej stacji wzrósł o 137,50 proc. do 0,02 proc. Również i tutaj największy spadek – o 64,37 proc. do 0,03 proc. – odnotowała Superstacja.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,70 proc. udziału, po wzroście o 0,19 proc.