Spółka Biznes 24, która będzie nadawcą nowej telewizji, czeka jeszcze na koncesję z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Biuro reklamy Telewizji Polskiej, które będzie brokerem kanału, zapowiedziało jego start na 1 marca. – Planujemy ruszyć w dniu podpisania koncesji. Może to będzie 1 marca, może chwilę później – zaznacza Michał Winnicki. Od 20 marca Biznes 24 ma emitować już reklamy.
Z cennika reklam – opublikowanego przez biuro reklamy TVP – wynika, że w Biznes 24 między 8 a 9 nadawany będzie program „Biznes od rana”, a od 16.30 do 17.30 – magazyn „Koniec dnia”. Roman Młodkowski nie ujawnia, kto je poprowadzi. Szczegóły ramówki i skład zespołu chce podać bliżej startu kanału. Na antenie pojawią się też m.in. cykliczne magazyny i filmy dokumentalne.
Powodzenie projektu zależy od zasięgu
– To ryzykowny projekt – uważa Katarzyna Baczyńska, head of media w One House. Zwraca uwagę, że rynek kanałów informacyjnych jest nasycony, a ich widownię stanowią głównie starsze osoby. – W dobie digitalizacji osoby zainteresowane tematyką biznesową, grające na giełdzie, przede wszystkim konsumują treści w internecie – mówi Baczyńska. Według niej powodzenie projektu zależy również od dystrybucji. – Im szerszy będzie zasięg techniczny, tym szanse większe – dodaje.
– Pan Winnicki tworzy stacje, które nie osiągają szczególnych wyników, nie udaje mu się przebić ze swoimi kanałami – mówi Marek Racławski, head of TV planning w MullenLowe Mediahub. – Projekt oparty jest na historii zawodowej pana Młodkowskiego. To jednak w dalszym ciągu znane nazwisko, autorytet jeśli chodzi o dziennikarstwo biznesowe – przyznaje Racławski. Jednocześnie przypomina, że np. TVN 24 BiS znacząco ograniczył tematykę biznesową, a w ramówce jest coraz więcej produkcji z TVN 24.
Kanały biznesowe znikają
TVN 24 BiS na początku 2014 roku zajął miejsce TVN CNBC. Do 2014 roku Telewizja Polsat nadawała Polsat Biznes, który później zmienił się w Polsat News 2 z tematyką biznesową (obecnie nie emituje własnych programów).
Roman Młodkowski ostatnio związany był z Operatorem Chmury Krajowej, spółką PKO Banku Polskiego i Polskiego Funduszu Rozwoju. W latach 1997-2013 pracował w Grupie TVN. Był twórcą TVN CNBC, którym kierował od 2007 roku. Pracę w mediach zaczynał w RMF FM na początku lat 90.
Do Michał Winnicki Entertainment należą: Power TV, Nuta.TV, Top Kids, Top Kids Junior Music, Adventure HD, To!TV, TVR, NTL Radomsko i Ultra TV 4K.