Inspiracją dla nowego programu Mistewicza jest podobny program w telewizji francuskiej. – W programie tym mądrzy ludzie rozmawiają o tym, co najważniejsze i czynią to w fascynujący sposób. Mam pomysł, jak zrobić to w sobotnim prime time, w czasie najlepszej oglądalności, w Polsce – zapewnia Eryk Mistewicz. Receptą na to ma być zapraszanie niebanalnych gości, niezależnych w osądach, ale dysponujących wiedzą pozwalającą przeprowadzić widza przez skomplikowaną rzeczywistość.
Tematy ma narzucać obfitujący w nie tydzień. Co dzieje się z polską inteligencją? Kto stoi za Gretą Thunberg? Dokąd prowadzi nas papież Franciszek? Czy są granice modyfikacji genetycznych człowieka, transhumanizmu? Czy wiemy, jaką Polskę chcemy zostawić naszym dzieciom? Czy polityka historyczna mogłaby wreszcie nas łączyć, przestać dzielić? Jak sprawić, aby media budowały mądrą wspólnotę? To tylko niektóre z tematów najbliższych programów. – Będziemy korzystać z mądrości i przenikliwości naszych gości, aby w poważny, ale ciekawy sposób przeprowadzić widzów przez najważniejsze wydarzenia tygodnia – zapewnia gospodarz nowego programu.
„Debata Tygodnia Wszystko Co Najważniejsze” emitowana będzie w każdą sobotę od godz. 20.30 do 21.50 na antenie Polsat News.
Program powstaje we współpracy z miesięcznikiem idei „Wszystko Co Najważniejsze”. Pismo i portal są wydawane przez Instytut Nowych Mediów, którego założycielem i prezesem jest Eryk Mistewicz. Tematem pierwszego wydania będą: prawda i fałsz w mediach i spojrzenie przez ten pryzmat na miniony rok. Do studia zaproszono Andrzeja Hrechorowicza (fotograf prezydenta Andrzeja Dudy i kampanii Jarosława Kaczyńskiego), architekta i pisarza Czesława Bieleckiego, prof. Monikę Przybysz (medioznawca z UKSW) oraz dra Michała Kosińskiego z Uniwersytetu Stanforda (specjalista w tematyce algorytmów internetu i ich wpływu na wolność słowa).
Eryk Mistewicz to dziennikarz, konsultant strategii marketingowych, autor książek, wydawca pism opinii, prezes Instytutu Nowych Mediów. Jest m.in. laureatem Polskiego Pulitzera, nagrody głównej SDP, przyznanej w połowie lat 90. za dziennikarstwo śledcze. Pracował przy wprowadzaniu na rynek polskiej edycji „National Geographic”, współtworzył miesięczniki „Konfrontacje” i „Reporter”, tygodniki „Na przełaj” i „Wprost”.
Współpracuje z tytułami prasowymi i stacjami TV w Polsce i we Francji. Publikuje m.in. w tygodniku „Do Rzeczy”, „Dzienniku Polskim”, w „Fakcie”, „Gościu Niedzielnym”, „Forbes”, szwajcarskim „Agefi” i francuskim „Atlantico”.
Według danych Nielsen Audience Measurement w listopadzie br. średnia oglądalność minutowa Polsat News wynosiła 85 231 widzów, a udział w rynku oglądalności – 1,26 proc., wobec 1 proc. rok wcześniej.