Najbliższe posiedzenie Rady Mediów Narodowych planowane jest na poniedziałek 23 grudnia br. W porządku obrad na wniosek przewodniczącego Rady Krzysztofa Czabańskiego znalazł się punkt o „rozpatrzeniu propozycji zmian w zarządzie Polskiego Radia w związku z wnioskiem prezesa PR o poszerzenie jego składu”.
Jak czytamy w piśmie, do którego treści dotarliśmy, szef Polskiego Radia złożył wniosek do Rady Mediów Narodowych, by ta rozpatrzyła kandydaturę Agnieszki Kamińskiej na członka zarządu spółki.
– Pani Agnieszka Kamińska dała się poznać w krótkim czasie jako bardzo dobry i sprawny dyrektor Programu 1 Polskiego Radia, tak od strony programowej, jak i redakcyjno-zarządczej. Uzupełnienie zarządu o panią Agnieszkę Kamińską pozwoli mi na jeszcze sprawniejsze zarządzanie Polskim Radiem, zwłaszcza w części programowej – uzasadnił Andrzej Rogoyski.
Większość głosów w Radzie Mediów Narodowych ma troje polityków PiS: przewodniczącym jest były poseł tej partii Krzysztof Czabański, a członkami posłanka Joanna Lichocka i europosłanka Elżbieta Kruk. Ponadto w RMN są Juliusz Braun (wskazany przez PO) oraz Grzegorz Podżorny (z rekomendacji Kukuz ’15).
Agnieszka Kamińska została szefową Jedynki Polskiego Radia w lutym 2019 roku. Od marca 2018 roku do stycznia 2019 była wiceszefową Polskiego Radia 24. Wcześniej przez 12 lat była związana z Telewizją Polską jako wydawca i redaktor prowadząca programy historyczne. W swojej karierze była związana m.in. z „Uważam Rze Historia”, „Rzeczpospolitą”, TVP3 Białystok i Polskim Radiem Białystok.
Poprzednio członkiem zarządu Polskiego Radia był Mariusz Staniszewski, został wybrany w lutym 2017 roku w konkursie przeprowadzonym przez Radę Mediów Narodowych. Odwołano go w marcu br., według nieoficjalnych informacji z powodu rozbieżności zdań z Andrzejem Rogoyskim. We wrześniu Staniszewski został prezesem państwowej firmy Techfilm.
W 2018 r. Polskie Radio osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec ub.r. nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem.
W okresie od września do listopada br. udział Jedynki pod względem słuchania w grupie wiekowej 15-75 lat spadł o 0,5 pkt. proc. do 5,7 proc.