Sprawa długów Marquard Media Polska w sądzie

Sąd otworzył postępowanie sanacyjne wobec spółki Marquard Media Polska. Jak podkreśla ekspert, postępowanie tego typu chroni dłużnika przed egzekucjami komorniczymi i umożliwia doprowadzenie do zawarcia układu z wierzycielami. Miesiąc temu Marquard wycofał się z rynku prasy.

29 listopada Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy postanowił otworzyć postępowanie sanacyjne Marquard Media Polska Sp. z o.o. W ogłoszeniu z 12 grudnia opublikowanym w Internetowym Monitorze Sądowym i Gospodarczym czytamy, że „sąd zezwolił dłużnikowi na wykonywanie zarządu nad całością przedsiębiorstwa w zakresie nieprzekraczającym zakresu zwykłego zarządu”. Sędzią komisarzem została Aneta Kaftańska, a zarządcą został Bartosz Nowicki z kancelarii LSW Leśnodorski, Ślusarek i Wspólnicy.

Prawnicy z LSW Leśnodorski, Ślusarek i Wspólnicy nie komentują sprawy.

Mogą zyskać wierzyciele Marquard Media Polska

Radca prawny Aleksander Skibicki z kancelarii Skibicki, Winkler tłumaczy, że postępowanie sanacyjne umożliwia dłużnikowi doprowadzenie do zawarcia układu z wierzycielami.

– Celem postępowania sanacyjnego jest doprowadzenie do wyjścia dłużnika z kłopotów, a z drugiej strony zaspokojenie w pewnym zakresie wierzycieli. Dłużnik będzie chroniony przed postępowaniami egzekucyjnymi, zyska czas na wypracowanie warunków układowych z wierzycielami – mówi Skibicki. Jak mówi, na takim postępowaniu mogą zyskać wierzyciele.

O postępowanie spytaliśmy Bijana Khezriego, prezesa Marquard Media Polska. Do czasu zamknięcia tego wydania „Presserwisu” nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

Marquard Media Polska 13 listopada ogłosił, że wycofuje się z rynku prasowego, zamykając magazyny „CKM”, „Cosmopolitan”, „Esquire”, „Harper’s Bazaar”, „Joy” i „Playboy”. Firma przyznała, że zwolni do 70 proc. pracowników.

Z danych Krajowego Rejestru Sądowego wynika, że Marquard Media Polska zakończyło 2018 rok zyskiem netto 655 tys. zł. Rok wcześniej wydawnictwo miało stratę 10,6 mln zł. Przychody ze sprzedaży wyniosły w ub.r. 29,1 mln zł (mniej o 24 proc. w porównaniu z 2017 rokiem). Spółka zanotowała stratę ze sprzedaży 4,9 mln zł. Na koniec 2018 roku spółka miała pożyczki od Marquard Media Group AG (właściciela Marquard Media Polska) w łącznej wysokości 12,1 mln zł.