Dotychczasowa naczelna „Harper’s Bazaar” nie pracuje już w Marquard Media Polska

Anna Zaleska, która była redaktor naczelną miesięcznika „Harper’s Bazaar”, rozstała się z wydawnictwem Marquard Media Polska. Grudniowe wydanie pisma było ostatnim, jakie ukazało się na rynku.

Zaleska potwierdziła „Presserwisowi” informację o zakończeniu współpracy z Marquardem, nie podała jednak żadnych szczegółów. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, wydawnictwo rozstało się też z naczelną „Playboya” Anną Mierzejewską. Z Mierzejewską nie udało nam się jednak skontaktować.

Anna Zaleska w przeszłości kierowała m.in. magazynami „Viva!” (Edipresse Polska), „Show” i „Grazia” (Wydawnictwo Bauer). Naczelną „Harper’s Bazaar” była od lutego 2018 roku. Anna Mierzejewska pracowała wcześniej jako dziennikarka w drukowanych i internetowych wydaniach magazynów „Cosmopolitan” i „Joy”, naczelną „Playboya” została w czerwcu 2019 roku.

Do niedawna dla Marquarda pracowała agencja public relations United PR, ale współpraca została już zakończona. – Współpraca miała charakter projektowy, natomiast nie będziemy komentować jej szczegółów – mówi Tomasz Sikorski, account director United PR.

Marquard Media Polska 13 listopada ogłosił, że wycofuje się z rynku prasowego, zamykając magazyny „CKM”, „Cosmopolitan”, „Esquire”, „Harper’s Bazaar”, „Joy” i „Playboy”. Wydawnictwo ma skupić się na rynku cyfrowym.