„Gazeta Wyborcza” szykuje codzienny podcast „8:10” z omówieniami tekstów i rekomendacjami kulturalnymi

Wnętrze redakcji „Gazety Wyborczej” w Warszawie

„Gazeta Wyborcza” (Agora) pracuje nad nowym podcastem „8: 10” – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Będzie emitowany codziennie w dni powszednie, a prowadzący go dziennikarze mają omawiać reportaże i teksty z dodatków dziennika.

Premierę nowego podcastu wydawca ustalił na poniedziałek 16 grudnia. W założeniu codziennie ktoś inny z redakcji „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl będzie opowiadał o najważniejszych tekstach, zamieszczonych w „Dużym Formacie”, „Ale Historii!” czy „Wysokich Obcasach”. Będą też relacjonować najważniejsze wydarzenia w kraju i na świecie oraz polecać wydarzenia kulturalne. Prace nad ostateczną wersją formatu trwają, wydawca nie udziela szczegółowych informacji na ten temat.

Podcasty będą pojawiały się codziennie, od poniedziałku do piątku, dziesięć minut po ósmej rano. Będzie można ich słuchać w aplikacji „Gazety Wyborczej” i na Wyborcza.pl, na platformie podcastowej TOK FM Select, na YouTubie, a także na najpopularniejszych platformach streamingowych.

Agora w październiku br. uruchomiła podcast pt. „Poczytawszy”. Co dwa tygodnie trafiają tam rozmowy z przedstawicielami środowiska literackiego, dźwięki ze światów, o których opowiadają rozmówcy czy niepublikowane wcześniej nagrania z życia bohaterów książek.

Z badania opracowanego dla Tandem Media z Grupy Radiowej Agory wynika, że podcastów słucha już 27 proc. polskich internautów, używając do tego zwykle słuchawek i smartfona. 65 proc. spośród słuchaczy zaczęło z nich korzystać w ciągu ostatniego rok. Niemal jedna trzecia badanych śledzi jeden podcast, a 12 proc. – pięć lub więcej. Największa grupa (59 proc.) na stałe wybiera od dwóch do czterech audycji.

Według danych ZKDP w pierwszych trzech kwartałach br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 86 366 egz., o 8 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast portal Wyborcza.pl w październiku br. zanotował 7,81 mln realnych użytkowników i 78 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).