Telewizja Polska zamawia 651 telefonów i 56 tabletów

Telewizja Polska ogłosiła zamówienie na dostawę 651 fabrycznie nowych telefonów komórkowych (w tym 31 smartfonów wysokiej klasy) oraz 56 tabletów.

Zamówienie publiczne ogłoszone przez TVP na początku listopada dotyczy dostawy 620 telefonów komórkowych. 516 ma kosztować do 750 zł każdy, 40 – do 1,6 tys. zł, 30 – do 3 tys. zł, 20 – do 2,5 tys. zł, a 14 – do 3,2 tys. zł (wszystkie kwoty brutto).

W dokumentacji przetargowej szczegółowo wyliczono oczekiwane warunki techniczne telefonów, m.in. to że powinny być nie starsze niż z 2017 roku.

W przypadku 31 smartfonów pięć ma być wysokiej klasy, po trzy – premium i super premium, a po dziesięć – business premium i business super premium. Co to w praktyce oznacza? Przykładowo smartfony business premium mają mieć ekrany o przekątnej od 5,7 do 6,2 cali, minimum 128 GB pamięci i minimum 8 GB RAM, a te business super premium – ekrany o przekątnej od 6,3 do 6,5 cali, minimum 128 GB pamięci i minimum 6 GB RAM. Dla modeli premium, super premium i wysokiej klasy określono niższe wymagania techniczne.

Wszystkie zamawiane smartfony mają być wyprodukowane nie wcześniej niż w ub.r.

Jeśli chodzi o tablety, TVP chce 26 sztuk z ekranami 10-11 calowymi, 10 z ekranami 12,5-13 calowymi, 10 z ekranami dotykowymi o przekątnej 5,7-6,2 cala i 10 z ekranami dotykowymi 6,3-6,5 cala. W dokumentacji dokładnie opisano też inne oczekiwane standardy techniczne tych urządzeń.

Ogłoszenie o zamówieniu opublikowano 7 listopada. Początkowo oferty miały być przyjmowane do 15 listopada, ale ten termin przesuwano już trzykrotnie: do 21, 22 i 27 listopada.

Nie określono, ile Telewizja Polska zamierza wydać na zamawiane telefony i tablety. Zaznaczono natomiast, że przy ocenie ofert 90 proc. będzie stanowić proponowana cena, a 10 proc. – termin dostawy urządzeń. Dostawca ma udzielić gwarancji na 24 miesiące dla urządzeń z systemem Android i na 12 miesięcy dla tych z iOS.

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji.

Na koniec ub.r. w firmie było zatrudnionych na stałe 2 761 osób, co przekładało się na 2727,42 etatów. Zatrudnienie w warszawskiej siedzibie głównej wynosiło 2 079 osób i 2073,42 etatów, a w oddziałach regionalnych – 682 osoby i 654 etaty. Dyrektorzy i ich zastępcy w Telewizji Polskiej zarabiali średnio 21,8 tys. zł miesięcznie brutto, doradcy zarządu – 20,8 tys. zł, dziennikarze motywacyjni – 7,5 tys. zł, a ci honoraryjni – 12,2 tys. zł.