Marquard nie płacił Bauerowi i nie powiadomił o zamknięciu magazynu „Joy”

Bauer Media Group, na którego licencji Marquard Media Polska wydawał miesięcznik „Joy”, nie został poinformowany, że wydawnictwo zamyka magazyn w Polsce. Licencja obowiązuje do 2027 roku. Bauer informuje, że Marquard od lipca zalegał z płatnościami.

Marquard Media Polska 13 listopada ogłosił, że wycofuje się z rynku prasowego, zamykając magazyny „CKM”, „Cosmopolitan”, „Esquire”, „Harper’s Bazaar”, „Joy” i „Playboy”. Wydawnictwo ma skupić się na rynku cyfrowym. Tylko „CKM” jest tytułem własnym Marquarda. Inne magazyny są wydawane na licencjach – Hearst Communications („Cosmopolitan”, „Harper’s Bazaar” i „Esquire”), Playboy Enterprises („Playboy”) i Bauer Media Group („Joy”).

– Licencjodawcy zostali poinformowani, że Marquard w Polsce nie będzie już wydawał tych tytułów. Licencje jeszcze nie wygasły, firmy będą rozmawiać na ten temat – mówił nam Tomasz Sikorski z obsługującej spółkę agencji United PR.

„Nie byliśmy świadomi planów Marquarda, jeśli chodzi o zamknięcie magazynów w Polsce. Do dziś nie dostaliśmy wypowiedzenia umowy. Oficjalnie umowa licencyjna obowiązuje do 2027 roku. Jednak dowiedzieliśmy się, że kilka płatności jest nieuregulowanych (począwszy od lipca). Sprawdzimy umowę licencyjną i zobaczymy, jak możemy zareagować na tę nieprzyjemną sytuację” – napisała nam Christina Schinzing, radczyni prawna Bauer Media Group.

Bijan Khezri, CEO i współwłaściciel Marquard Media Group i prezes Marquard Media Polska, do czasu zamknięcia tego wydania „Presserwisu” nie odpowiedział na nasze pytania.

Jak wynika z danych ZKDP, średnia sprzedaż ogółem „Joy” w pierwszym półroczu 2019 roku wyniosła 23 362 egz. (spadek o 29,68 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2018 roku).