W pierwszym kwartale 2020 roku zostanie oddany do użytku centralny newsroom TVP Info, który powstaje przy placu Powstańców Warszawy – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. – Dziennikarze zyskają nowoczesne i komfortowe miejsce pracy oraz nowe możliwości realizacji programów informacyjnych i publicystycznych – mówi nam Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.
Centralny newsroom Telewizji Polskiej powstaje w miejscu starego studia TVP Info. Po przeniesieniu emisji do nowego miejsca przestrzeń ta nie była wykorzystywana.
– Obiekt będzie miał 300 metrów kwadratowych, będą w nim pracować wszyscy reporterzy TVP Info, będzie się w nim znajdował również green box – największy i najnowocześniejszy w TAI – informuje portal Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.
Aktualnie trwa budowa nowego obiektu, o czym poinformował Jarosław Olechowski na swoim profilu na Twitterze.
Zmieniamy się dla Was. Trwa budowa centralnego newsroomu TVP Info. Już wkrótce dziennikarze otrzymają komfortowe i supernowoczesne miejsce pracy. Zyskamy nowe możliwości realizacji programów informacyjnych oraz publicystycznych pic.twitter.com/6fpxIzMGtY
— Jarek Olechowski (@OlechowskiJarek) October 31, 2019
Portal Wirtualnemedia.pl dowiedział się, że centralny newsroom najprawdopodobniej zostanie oddany do użytku w pierwszym kwartale 2020 roku.
– Teraz dziennikarze TVP Info są porozrzucani po różnych częściach budynku przy placu Powstańców Warszawy. Przeniesienie reporterów do centralnego newsroomu ułatwi pracę redakcyjną – komentuje nam Jarosław Olechowski, dyrektor TAI. – Dziennikarze zyskają nowoczesne i komfortowe miejsce pracy oraz nowe możliwości realizacji programów informacyjnych i publicystycznych. Na przykład informacje z ostatniej chwili będziemy mogli przekazywać wprost z newsroomu – dodaje.
Telewizja Polska na chwilę obecną nie ujawnia kosztów budowy nowego obiektu. Za jego realizację odpowiada wewnętrzny zespół budowy scenografii.
TVP z rekordowymi wpływami dzięki rekompensacie abonamentowej
W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.
Przychody TVP ze sprzedaży produktów zwiększyły się z prawie 1,6 mld zł w 2017 roku do 2,09 mld zł w ub.r., czyli o 31,2 proc., natomiast wpływy abonamentowe – z 621,11 do 980,26 mln zł (o 57,8 proc.). Na te drugie złożyło się ok. 386 mln zł z opłat od posiadaczy zarejestrowanych odbiorników i 594 mln zł budżetu państwa w ramach rekompensaty, przyznanej pod koniec 2017 roku, za środki nieuzyskane z abonamentu w latach 2010-2017 wskutek zwolnienia z tej daniny niektórych grup społecznych.
Wiosną br. przyjęto kolejną taką rekompensatę – 1,26 mld zł za lata 2018-2019. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że 1,12 mld zł dostanie TVP, a pozostała część trafi do Polskiego Radia i regionalnych rozgłośni publicznych.
Udział TVP Info w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 3,43 proc.