Od 1 do 20 października br. politycy partii Prawo i Sprawiedliwość byli obecni na antenach Polskiego Radia przez 2877 minut i 27 sekund. Dla porównania, kolejna partia z największym udziałem w czasie antenowym – Platforma Obywatelska – była obecna przez 408 minut i 33 sekundy – wynika z raportu do którego dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Media publiczne mają obowiązek mierzenia czasu, przez jaki politycy poszczególnych partii obecni są na antenie. Pomiar ten dotyczy obecności przedstawicieli organów państwa, partii, ugrupowań i odbywa się cyklicznie. Chodzi przede wszystkim o zachowanie pluralizmu poglądów w Telewizji Polskiej, Polskim Radiu i na antenach regionalnych Polskiego Radia.
Z dokumentu do którego dotarła redakcja Wirtualnemedia.pl wynika, że tylko od 1 do 20 października br. politycy PiS byli obecni we wszystkich programach Polskiego Radia przez 2877 minut i 27 sekund (co daje ponad 47 godzin obecności na antenie). Kolejnej – Platformie Obywatelskiej – poświęcono ponad 6-krotnie mniej czasu – 408 minut i 33 sekundy. Podium zamyka SLD z sumą 219 minut i 2 sekund.
Mniej na antenie czasu poświęcono nawet przedstawicielom rządu – 1352 minuty i 22 sekundy, a urzędowi prezydenta (prezydentowi RP oraz przedstawicielom Kancelarii Prezydenta) – w sumie – 246 minut i 17 sekund.
Komitety wyborcze zajęły odpowiednio: Prawo i Sprawiedliwość – 61 minut i 51 sekund, a Koalicja Obywatelska – 25 minut i 58 sekund. W zestawieniu nie przedstawiono żadnego z pozostałych komitetów wyborczych.
Pod uwagę wzięto Jedynkę, Dwójkę, Trójkę oraz Polskie Radio 24.
Od połowy marca br. prezesem zarządu (jednoosobowego) Polskiego Radia jest Andrzej Rogoyski.
W trzecim kwartale br. publiczna Jedynka zajęła czwarte miejsce w zestawieniu ogólnopolskich stacji radiowych. Jej udział spadł o 0,6 pkt. proc. do 6,1 proc. Czołową piątkę zamyka Trójka z wynikiem na poziomie 4,6 proc. – najniższym od 2002 roku. W najnowszej fali udział w rynku poszedł w dół o 1,1 pkt. proc., czyli najbardziej w zestawieniu.
Program III jest coraz bliżej najgorszego swojego rezultatu w historii badania Radio Track, prowadzonego od 2001 roku – w fali lipiec-wrzesień 2002 roku Trójka miała 4,3 proc.
W 2018 r. Polskie Radio osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec ub.r. nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem. W br. planuje 62,05 mln zł straty.