TVP szuka firmy do badania opinii o TVP3, opinie o spotach nowości ramówkowych zbierze GfK Polonia

Telewizja Polska ogłosiła zamówienie na realizację badania opinii o jej 16 ośrodkach regionalnych i kanałach TVP3. Do realizacji podobnego badania dotyczącego zwiastunów najważniejszych nowości w ramówkach jesiennych nadawca wybrał firmę GfK Polonia.

Badanie dotyczące ośrodków regionalnych TVP ma trzy główne cele. Pierwszym jest określenie znajomości, oglądania i wizerunku TVP3 oraz oczekiwań widzów wobec ośrodków regionalnych ich produkcji własnych. Ponadto mają w nich zostać ocenione te ośrodki – ogólnie, a także ich najważniejsze programy i prowadzący je dziennikarze.

Postępowanie ma charakter niepubliczny, dlatego Telewizja Polska nie podaje szczegółów. Wiadomo jedynie, że oferty można składać do przyszłego poniedziałku w południe, a jedynym kryterium oceny będzie cena netto.

W kwietniu ub.r. pasma lokalne w kanałach TVP3 wydłużono o godzinę. Jednocześnie władze Telewizji Polskiej zapowiedziały inwestycje w infrastrukturę ośrodków regionalnych. – Technologia poszła w kierunku HD, full HD i ultra HD, a ośrodki nadają w rozdzielczości SD. Na początek kupimy więc cztery wozy transmisyjne HD. Dostaną je oddziały w Gdańsku, Katowicach, Lublinie i Poznaniu. Resztę wozów czeka upgrade do technologii HD – stwierdził prezes TVP Jacek Kurski.

GfK Polonia zbada odbiór zwiastunów głównych nowości

W zakończonym niedawno postępowaniu Telewizja Polska wybrała firmę GfK Polonia do realizacji badania „Percepcja zwiastunów głównych nowości ramówkowych TVP – jesień 2019”.

Oferta GfK Polonia dostała 73,6 pkt (28,6 pkt za zaproponowaną cenę i 45 pkt uznaniowo). Okazała się lepsza od ofert IQS (72 pkt, w tym 50 za cenę) i Ipsosu (23,1 pkt, w tym 22,1 za cenę).

Nie podano, ile TVP przeznaczy na to badanie.

Jesienią w TVP1 i TVP2 pojawiło się sześć nowych programów: teleturnieje „Czar par” i „Gra słów – krzyżówka”, cykle kulinarne „Gotowi do gotowania. Start!”, „Teściowe i synowe. Kto tu rządzi?” oraz „Najgorszy kucharz”, a także reality-show „Wkręceni w randkę”.

W wizerunkowym spocie reklamowym jesiennych ramówek wystąpiły gwiazdy najważniejszych produkcji, symbolicznie oprowadzając widzów po różnych sceneriach.

Według danych Nielsen Audience Measurement we wrześniu br. TVP1 zanotowała 591 886 widzów średniej oglądalności minutowej i 9,79 proc. udziału w rynku oglądalności (6,9 proc. więcej niż rok wcześniej), a TVP2 – 517 142 widzów i 8,55 proc. udziału (po spadku o 3,5 proc. w skali roku).

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.