W poniedziałek, 30 września o godz. 14.00 wystartowała nowa ramówka Superstacji, w ramach której codziennie nadawane są trzy godziny premierowego programu. Zmianie uległa oprawa kanału oraz pojawili się nowi prowadzący. – Będziemy pierwszym polskim telewizyjnym tabloidem – zapowiedział Grzegorz Jankowski, dyrektor programowy Superstacji, który pracował nad nową ramówką od lipca tego roku.
Średnia minutowa widownia Superstacji w okresie od 30 września do 15 października br. (czyli w pierwszych 16 dniach obecności nowej ramówki) wyniosła 3,7 tys. widzów. Przełożyło się to na 0,06 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz po 0,03 proc. w grupach 16-49 i 16-59 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
Przynajmniej przez 1 minutę każdego dnia stację obejrzało średnio 543,1 tys. osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 113,1 tys., a w 16-59 – 170,2 tys.).
Spośród poszczególnych dni Superstacja najchętniej oglądana była 6 października br. Kanał w ujęciu całodobowym śledziło wówczas 6,8 tys. osób w 4+ (0,09 proc. udziału).
Względem analogicznego okresu rok wcześniej widownia Superstacji spadła o 4,4 tys. osób, czyli o ponad połowę. Od 30 września do 15 października ub.r. kanał oglądało 8,1 tys. osób, co przełożyło się na 0,13 proc. udziału w 4+ (w 16-49 i 16-59 było to po 0,05 proc).
Spadek oglądalności nastąpił również w porównaniu do okresu poprzedzającego wprowadzenie nowej ramówki (minimalny w 4+, ale znaczny w 16-49 i 16-59). Od 14 do 29 września br. stacja miała 3,8 tys. widzów (odpowiednio 0,06 proc., 0,05 proc. i 0,04 proc. udziału).
– Biorąc pod uwagę powyższe dane, można dojść do wniosku, że ukierunkowanie kanału na tematykę bardziej tabloidową nie wpłynęło w pozytywny sposób na poprawienie wyników oglądalności stacji w ostatnim okresie. Być może związane jest to z tym, że kontent o takim charakterze pojawia się także w ofercie innych, chętniej oglądanych przez widzów kanałów (m.in. Polsat Cafe, TVN Style) – komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Kinga Pojęta, video expert z Havas Media Group.
W rankingu najchętniej oglądanych pozycji programowych w okresie od 30 września do 15 października br. pierwsze miejsce zajął „Supernews”, który 4 października śledziło średnio 74,7 tys. osób, co przełożyło się na 0,51 proc. udziału. Drugie miejsce zajęła prognoza pogody (74,4 tys. widzów; 0,52 proc. udziału).
Wśród 30 topowych pozycji najwięcej, czyli 11 miejsc zajęła wspomniana już wyżej prognoza pogody. 9 lokat przypadło audycji „Supernews Interwencje”, a 8 – „Supernews”.
Superstacja z 2,34 mln zł straty i 5,56 mln zł pożyczki
W ub.r. Superstacja, należąca do Telewizji Polsat, zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 12,8 proc. do 11,16 mln zł oraz 2,34 mln zł straty netto (wobec 143 tys. zł zysku w 2017 roku). Nadawca dużo więcej wydał na wynagrodzenia, ma do spłaty 5,56 mln zł pożyczki.
Pod koniec czerwca br. Adam Nowe, członek zarządu Telewizji Polsat został przedstawiony zespołowi Superstacji jako nowy członek zarządu kanału. Tym samym kierownictwo stacji stało się dwuosobowe – prezesem nadal pozostaje Adam Stefanik.
W ostatnim czasie zakończono emisję kilku programów i pożegnano się lub odeszli z firmy tacy dziennikarze jak: Eliza Michalik, Kuba Wątły, Grzegorz Łaguna, Jacek Zimnik, Jacek Żakowski, Beata Tadla czy Marek Czyż.
Według danych Nielsen Audience Measurement w pierwszej połowie br. Superstacja miała 0,167 proc. udziału w rynku oglądalności, wobec 0,15 proc. rok wcześniej.