„Gazeta Wyborcza” (Agora) zachęca do wykupywania cyfrowych prenumerat serwisu Wyborcza.pl, odwołując się do groźby dekoncentracji mediów. – Próba zniszczenia wolnych mediów spotka się z solidarną reakcją czytelników – zapewnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Jarosław Kurski, wicenaczelny „GW”.
Wyborcza.pl uruchomiła akcję „Nie uciszą nas. Dajemy słowo”. Można w niej kupić dwumiesięczny dostęp do treści online w cenie 10 zł za miesiąc (to pakiet Podstawowy – od trzeciego miesiąca 19,90zł za miesiąc) lub za 15 zł (od trzeciego miesiąca 29,90 zł za miesiąc; pakiet Premium).
Zachęcając do kupna, redakcja wymienia najszerzej dyskutowane teksty „GW” z ostatnich miesięcy, m.in. o aferze korupcyjnej w KNF, działce premiera Mateusza Morawieckiego, zarzutach pedofilii wobec prałata Henryka Jankowskiego czy lotach marszałka Marka Kuchcińskiego.
– Nic dziwnego, że nasza praca irytuje ekipę z Nowogrodzkiej. Grożą nam „dekoncentracją” mediów. Atakują w rządowych mediach, które z niezależnością dziennikarską od dawna nie mają nic wspólnego – czytamy w zachęcie do prenumeraty. – Mamy już około 30 pozwów od osób i instytucji związanych z władzą lub wprost od partii Prawo i Sprawiedliwość. Chcą nas przestraszyć i zastraszyć, a cel jest jeden – zdławić wolne media – dodano.
W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” Jarosław Kurski, podkreśla, że „GW” buduje swoją siłę i niezależność w oparciu o lojalną relację z czytelnikiem i prenumeratorem.
– Zapowiedź dekoncentracji mediów dotyczy wszystkich podmiotów medialnych, niezależnych od państwa i oznacza próbę przejęcia nad nimi kontroli przez władzę. Jesteśmy przekonani, że próba zniszczenia wolnych mediów w Polsce spotka się z solidarną reakcją naszych odbiorców polegającą na tym, że będzie ich jeszcze więcej – mówi Kurski. – Piszemy do Was, bo czas jest szczególny – już 13 października kolejne wybory parlamentarne. Jeśli wygra je obecna władza, wolne media znajdą się pod jeszcze większym ostrzałem. Kto wtedy obroni prawdę? Potrzebujemy Waszego wsparcia, by nadal ujawniać prawdę i jej bronić. Nie uciszą nas. Dajemy słowo – kończą dziennikarze swój apel o kupno prenumeraty.
Na koniec czerwca br. z subskrypcji cyfrowych „GW” korzystało 193 tys. użytkowników, o 23 tys. więcej niż na koniec ub.r.
W pierwszej połowie br. grupa kapitałowa Agora zanotowała wzrost przychodów o 7,8 proc. do 578,2 mln zł oraz 10 mln zł straty netto (wobec 9,9 mln zł zysku przed rokiem). Mocno zwiększyły się wpływy z kin Helios i grupy AMS, a koszty obciążyło zamknięcie dwóch drukarni.