Wirtualna Polska chce walczyć z mową nienawiści

Wirtualna Polska przygotowała kampanię społeczną #StopMowieNienawiści, która ma zwrócić uwagę na dobór słów w dyskursie publicznym. Portal zapowiada też stworzenie własnego systemu moderacji komentarzy opartego na sztucznej inteligencji.

Redakcja portalu przygotowała 47-sekundowy spot, w którym kilkuletnie dzieci czytają na głos kontrowersyjne i nieetyczne wypowiedzi osób publicznych, w tym polityków, jakie padły w ostatnich latach np. „dorżniemy watahę”, „skłamał jak bura suka”, „musimy walić przeciwnika”. Spot kończy hasło: „Dzieci widzą i słyszą. #StopMowieNienawiści”. WP zapewnia, że dzieci biorące udział w kampanii były pod opieką psychologa.

Kampania wystartuje 6 września i potrwa kilka tygodni. Spot będzie można zobaczyć w wybranych sieciach kin w całej Polsce (Helios, Multikino, CinemaCity), internecie i serwisach WP przy każdej informacji, która dotyczy polityki i mowy nienawiści. Redakcje WP opublikują też cykl artykułów na temat mowy nienawiści.

„W czasie narastającego sporu politycznego przed wyborami parlamentarnymi chcemy zwrócić uwagę, jak ważny jest dobór słów w dyskursie publicznym. Z hejtem mierzymy się na co dzień, a dzieci są na niego najbardziej narażone. To najlepszy czas na refleksję i podjęcie działań” – mówi cytowany w komunikacie Tomasz Machała, wiceprezes WP Media ds. produktu wydawniczego.

Zespół Wirtualnej Polski rozpoczął również pracę nad własnym systemem moderacji opartym na sztucznej inteligencji. Jego wdrożenie planowane jest na 2020 rok.